15 lucruri pe care trebuie să le știi despre o agenție de marketing online

Sursă foto: freepik.com

Comercializarea și promovarea produselor sau a serviciilor s-a mutat treptat în mediul online, iar odată cu acest pas oamenii de business au început să acorde o atenție mai mare agențiilor de digital marketing.

Utilizând platforme precum Google, Facebook, LinkedIn, Youtube și îmbinând instrumente specializate pentru măsurarea, analizarea și îmbunătățirea rezultatelor, agenția promovează în mod eficient produsele și serviciile unei companii. Așezând mereu brandul în lumina reflectoarelor și ajutând publicul țintă să ajungă și să interacționeze cu produsul dorit, o agenție oferă o gamă amplă de servicii de marketing pentru a îndeplini aceste obiective.

Aceasta acoperă toate nevoile de marketing digital din ciclul de viață al unei afaceri, implementând și gestionând strategii creative și inovatoare pentru a atinge obiectivele urmărite. De la administrarea conturilor pe rețelele sociale, dezvoltarea website-urilor și desfășurarea campaniilor de PPC, o agenție de digital marketing le poate face pe toate, respectând cerințele de timp și calitate.

Mai mult, o singură echipă poate rezolva mai multe sarcini, ceea ce îți permite să economisești timp. Din pricina faptului că o astfel de agenție se aseamănă unui mecanism bine construit și îmbinat, este important să știi câteva detalii legate despre aceasta, mai ales dacă urmărești să desfășori o colaborare cu ea. În continuare îți vom prezenta 15 lucruri pe care trebuie să le cunoști despre o agenție de digital marketing:

  1. Agenție clasică versus agenție de digital marketing

Spre deosebire de agenția clasică de marketing, cea de digital marketing își axează cunoștințele și acțiunile spre platformele și rețelele online. Schimbând ziarul cu publicații online și radioul cu Youtube-ul, ea apelează la ultimele instrumente digitale pentru promovarea afacerii tale.

  1. Specialiști în arta marketingului

Pentru că o echipă este doar la fel de puternică precum fiecare membru al acesteia, într-o agenție de marketing digital vei găsi întotdeauna specialiști dedicați domeniului. Cu experți ce dețin o experiență vastă și idei creative, departamentele sale îndeplinesc roluri clare și bine definite. Fie că vorbim de design, conținut sau development, agenția deține o persoană care activează în acea sferă și care te aduce mai aproape de obiectivul setat.

Cu abilități bine antrenate și un portofoliu divers, specialiștii sunt mereu pregătiți să ducă la bun sfârșit orice provocare. Colaborând cu o agenție de digital marketing ai acces direct la experți diverși din industrie, care dezvoltă strategii și gestionează campaniile prestabilite, toate într-un singur loc.

  1. Audit

 

Sursă foto: freepik.com

Unul dintre primele lucruri pe care o agenție îl realizează este auditul. El reprezintă o analiză completă a produsului sau serviciului clientului, dar și a pieței, concurenților și caracteristicilor brandului. Acest studiu complex de marketing deține un rol crucial în construirea unei strategii integrate. Odată ce sunt obținute toate detaliile relevante despre produs, se poate trece la următoarea etapă: strategia.

  1. Strategie

Pentru dezvoltarea campaniilor eficiente este necesară crearea unei strategii, care trebuie adaptată cerințelor și nevoilor individuale. Pentru a se asigura că aceasta corespunde obiectivelor clientului și se încadrează în bugetul alocat, agenția va lua în considerare toate aspectele necesare care pot determina viitoarele acțiuni de marketing.

  1. Campanie

Odată cu finalizarea strategiei, poate începe derularea campaniilor propriu-zise. Acestea pot lua diverse forme și pot fi implementate pe diferite platforme, creativitatea fiind încurajată și recomandată. De la video-uri inedite până la postări pe rețelele de socializare sau acțiuni PPC menite să genereze o profitabilitate ridicată, campaniile au rolul de a obține viziunea discutată și de a ghida afacerea spre rezultatele mult dorite.

Atunci când apelezi la o agenție de digital marketing, poți urmări cu ușurință progresul campaniei prin rapoartele realizate lunar, care indică fiecare pas al procesului și rezultatele sale.

  1. Implementare

Conformându-se misiunii și viziunii clientului, agenția de digital marketing va acționa cu responsabilitate și creativitate, în baza nevoilor business-ului. Aplicând strategia și campaniile ample, implementarea este pasul în care marketing-ul devine „vizibil” și care te aduce mai aproape de obiectivele urmărite. Campaniile și ideile apar acum în fața publicului țintă, iar tu te bucuri de rezultatele etapelor inițiale.

  1. Conținut

În cadrul unei agenții de marketing, există un departament sau cel puțin o persoană dedicată conținutului, indiferent de mediul de publicare al acestuia. Content-ul se regăsește sub diferite forme, printre care se numără reclame, postări, newsletters, articole de blog, texte pentru o pagină web și multe altele. El va fi creat într-un mod în care să reflecte imaginea brandului, exprimând mesajul care se dorește a fi transmis și adaptându-se publicului spre care este îndreptat.

Un conținut relevant facilitează o interacțiune naturală cu grupul țintă, ajutând atât la dezvoltarea brand awareness-ului, cât și la creșterea vânzărilor. Odată cu transformarea platformelor de social media din simple rețele de socializare în potențiale medii de atragere a noilor clienți,  publicarea conținutului pe aceste canale a devenit o necesitate și o oportunitate pe care agenția de digital marketing nu o ratează niciodată.

  1. Performanță

 

Sursă foto: freepik.com

Atunci când colaborezi cu o firmă care oferă servicii de marketing online, este important să te informezi în legătură cu performanțele sale anterioare și cu feedback-ul clienților săi. Un business de încredere nu va avea niciodată nimic de ascuns, discutând deschis și transparent atât despre serviciile oferite, cât și despre portofoliu. Rezultatele vizibile și măsurabile reprezintă o modalitate excelentă pentru a afla mai multe despre istoria viitorului tău partener, iar recenziile pozitive de la clienți sunt mereu un bonus ce merită luat în considerare.

  1. Relevanță și awareness

Unul dintre principalele obiective ale unei agenții de marketing online este creșterea relevanței și a awareness-ului afacerii tale. Utilizând o combinație de instrumente și canale adecvate, aceasta îți va putea duce afacerea la un alt nivel. Analizând, cercetând, dezvoltând, implementând și optimizând pas cu pas strategia potrivită, vei putea obține rezultate vizibile, măsurabile și utile.

  1. Leads

Cunoscând domeniul și activând în acesta cu succes, specialiștii de marketing vor identifica cele mai eficiente strategii și tactici pentru firma ta, lucrând în același timp la fluidizarea lor. Atât mediul cât și mesajul transmis vor fi îndreptate către canalul și publicul potrivit, aducând astfel potențiali clienți cu adevărat interesați de produsul sau serviciul tău.

Începând cu generarea traficului, continuând cu transformarea simplilor vizitatori curioși în clienți potențiali și ajungând la transformarea acestora în adevărați clienți, procesul va fi ghidat și îmbunătățit de agenția potrivită. Lead-urile obținute vor fi nișate și potrivite afacerii tale, datorită analizei detaliate a acestui potențial neexplorat.

  1. Reach

Câte persoane au vizualizat conținutul dorit? Funcționează noua campanie de promovare? Dacă îți pui adesea aceste întrebări, o agenție de digital marketing îți poate oferi claritate cu ajutorul măsurătorilor ce privesc reach-ul. Identificând numărul de oameni interesați de produsul sau serviciul oferit, poate fi evaluată eficiența campaniilor de marketing și pot fi identificate îmbunătățirile necesare.

  1. SEO

SEO (Search Engine Optimization) constituie o tehnică formată din mai multe elemente. În primul rând, aceasta se referă la optimizarea unor aspecte diverse ale paginii tale, prin utilizarea unor combinații de cuvinte cheie, pentru a te plasa strategic în rezultatele de pe motoarele de căutare.

Ajutând la direcționarea traficului către pagina dorită, SEO este un instrument utilizat adesea de agențiile de digital marketing pentru a te ajuta să obții vizibilitate. Atunci când un potențial client va căuta un produs sau un serviciu anume, SEO va fi acolo pentru a se asigura că ești printre primele opțiuni. Poziționarea în topul rezultatelor este esențială pentru a genera vânzări, dar și pentru a obține un flux proaspăt de clienți prin costuri scăzute de promovare online.

  1. Rezultate reale

Datorită varietății instrumentelor folosite de o agenție, rezultatele vor fi întotdeauna prioritare și bine definite. Fie că vorbim de lead-uri, vânzări online, accesări ale unui articol sau interacțiuni cu o postare, cifrele vor fi mereu reale și clare, fără a lăsa loc de îndoieli sau întrebări.

  1. KPI

 

Sursă foto: freepik.com

În trecut, indicatorii unei campanii de succes erau reprezentați de răspunsul concret oferit de o persoană din publicul țintă. Însă, odată cu evoluția tehnologiei, serviciile agenției de digital marketing s-au dezvoltat și au început să devină din ce în ce mai detaliate. KPIs (Key Performance Indicators) sunt utilizați frecvent în scopul măsurării progresului și succesului unei campanii. Ei pot fi aleși și setați în funcție de nevoile individuale: pentru conversie, awareness sau analiză.

  1. Monitorizare

Utilizând marketingul digital, monitorizarea comportamentului clientului și a rezultatelor devine un proces accesibil. Urmărind constant rezultatele și fluctuațiile ce pot apărea, strategiile și implicit campaniile sunt optimizate și adaptate. Rapoartele lunare vor include toate aceste detalii și informații, pentru a oferi o perspectivă cât mai clară și mai amplă asupra evoluției colaborării. De la începutul și până la finalul parteneriatului, o agenție de digital marketing este alături de tine pentru a urmări progresul proiectului și a obiectivelor setate.

Descoperind mereu soluții și strategii, utilizând statistici și valorificând creativitatea, agențiile de marketing digital oferă vizibilitate și rezultate tuturor afacerilor care doresc să facă pasul în mediul online. Având la bază o echipă dinamică și dedicată soluționării unor sarcini individuale prin instrumente specifice, acestea reușesc să implementeze campanii unice și personalizate pentru a atinge toate obiectivele setate.

Dacă urmărești și tu succesul în online, te așteptăm oricând la o discuție, pentru a construi o strategie digitală optimă pentru afacerea ta.

Etichete

Comentarii

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.