În spatele fiecărui proiect se află o personalitate plină de poveste. Săptămâna aceasta discutăm cu Ada, content writer și fashion icon în cadrul agenției Klain. Lăsând carisma și creativitatea sa să pătrundă în toate campaniile realizate, aceasta își găsește inspirația în viața de zi, transformând-o cu ușurință într-un conținut memorabil și de impact. Mereu pregătită de o nouă aventură și o nouă locație de explorat, Ada ne povestește astăzi totul despre cum a început experiența sa alături de echipa noastră și cum a evoluat traiectoria acesteia. Să începem!
- Să începem cu lucrurile de bază. Ce poziție ai în cadrul echipei Klain și de cât timp ești alături de noi?
Am intrat în echipa Klain, exact acum un an, în septembrie 2022. Încă de atunci, fac parte din echipa de marketing și mă ocup de partea de Social Media, Copywriting și Content Writing. - Cum a început aventura ta alături de echipa Klain?
Aventura mea alături de Klain începe cu disperarea mea de a-mi găsi un loc de practică, în primul an de facultate. Nu știam exact ce domeniu să aleg și nici nu prea știam cu ce „se mănâncă” marketingul digital. Tot ce știam era că trebuie să găsesc urgent un stagiu de practică care se axează pe online.
Mai aveam câteva zile în care puteam să găsesc un loc unde să îmi fac cele 120 de ore cerute în domeniul digital și am zis să îmi încerc norocul trimițând mailuri către agenții din Cluj. Am căutat pe Google „agenții de marketing Cluj” și am contactat primele 5 agenții care mi-au apărut, dar nu aveam nicio speranță că vreuna dintre ele să îmi și răspundă. Klain a fost singura agenție care mi-a dat un răspuns și așa am ajuns să iau și eu parte la stagiul de practică organizat în 2022. Când am început practica, tot ce mă interesa era să îmi primesc adeverința la final, dar pe parcurs mi-am dat seama că tot ce se discuta în cadrul stagiului mi se potrivește foarte bine și m-a făcut din ce în ce mai curioasă de acest domeniu. - Cum rămâi la curent cu noile tendințe și tehnologii din domeniu?
Cele mai multe informații despre domeniul de marketing mi le iau de pe TikTok și Instagram. Există foarte multe pagini care creează un conținut interesant și super captivant, de la care chiar poți învăța multe lucruri și poți prelua informații de interes. Mai există și câteva bloguri pe care le citesc o dată la ceva timp, dar și fac parte dintr-un grup pe Facebook, care se numește „Comunitatea de Social Media”, unde zilnic se postează informații relevante și foarte interesante.
- Cum a evoluat viziunea ta asupra marketingului digital de-a lungul anilor și cum te-ai adaptat la schimbările din industrie?
Având experiență de 1 an în domeniu, nu pot spune că au avut loc schimbări semnificative cu care să trebuiască să mă obișnuiesc în totalitate. Într-adevăr, acesta este un domeniu plin de schimbări de pe o zi pe alta, dar acest lucru nu mă deranjează, fiind o persoană care se plictisește destul de repede și căruia nu-i place monotonia. Cea mai radicală schimbare pe care am simțit-o anul acesta, a fost apariția ChatGPT, care pentru început m-a speriat puțin, dar după ce am învățat cum să-l folosesc într-un mod eficient, îmi oferă multe beneficii. - Spune-ne despre o experiență în care ai lucrat strâns cu alte departamente pentru a implementa cu succes o campanie.
Toate campaniile de succes din cadrul agenției au avut loc datorită faptului că mai multe persoane au fost implicate în implementarea acestora. Este foarte interesant să vezi cum toată lumea are idei diferite, iar pentru a avea succes într-o campanie sunt importante de luat în considerare ideile tuturor, chiar și ale celor care nu fac parte din departamentul de marketing. - Cum abordezi definirea și măsurarea succesului unei campanii de marketing? Care sunt metricile tale cheie?
Consider că acest domeniu se definește prin creativitate. O campanie mai diferită și plină de creativitate va avea întotdeauna succes, dar cel mai important lucru este să avem obiective clar definite și să încercăm să țintim spre atingerea acestora, prin metode cât mai interesante. - Care este cel mai surprinzător și neașteptat lucru pe care l-ai învățat în cariera ta până acum?
Când am început să lucrez în acest domeniu ce m-a surprins cel mai mult a fost faptul că niște lucruri atât de simple, precum postatul pe social media sau crearea unui text de câteva rânduri, au atât de multe reguli. M-au surprins micile detaliile de care un copywriter trebuie să țină cont și modul prin care un simplu cuvânt poate schimba în totalitate percepția asupra unui text. - Cum îți prioritizezi și gestionezi sarcinile într-un mediu dinamic și plin de provocări precum marketingul digital?
Adaptabilitatea și flexibilitatea sunt principalele aspecte de care trebuie să ținem cont în acest domeniu. Din punctul meu de vedere, trebuie să prioritizăm cunoașterea informaților noi și să acceptăm că odată cu trecerea timpului acest domeniu se va dezvolta din ce în ce mai tare, și mai ales ca oameni de marketing trebuie să fim mereu atenți la această dezvoltare. - Care sunt metodele tale preferate pentru a-ți menține creativitatea?
Citesc cărți, articole, bloguri și urmăresc conținut pe diverse teme. Acest lucru mă expune la idei și perspective noi, ceea ce poate alimenta creativitatea mea. Mai mult, colaborarea cu colegii în ședințe de brainstorming mă ajută mult în generarea de idei și soluții noi. Diferitele perspective ale membrilor echipei îmi stimulează creativitatea. - Care este campania sau proiectul de care ești cel mai mândru și de ce?
În general sunt mândră de toate proiectele mele. Cel mai mult îmi place să observ o creștere semnificativă în modul meu de lucru și schimbările pe care le fac pentru anumite task-uri, care îmi îmbunătățesc munca. Însă, dacă ar trebuie să numesc un singur proiect, ar fi BunăDimineața.ro. Acest blog a fost primul meu „client” pentru care lucrez încă de la stagiul de practică. Consider că prin acest client se poate observa cel mai bine evoluția mea, de mai bine de un an lucrând constant ca acest blog să crească tot mai mult. - Care crezi că va fi viitorul marketingului digital și ce elemente vor fi esențiale?
Cred că se observă clar că imaginile încep din ce în ce mai tare să își piardă din relevanță, iar videoclipurile scurte să acapareze platformele de social media. Sunt convinsă că vor apărea și noi rețele de socializare și cred că peste câțiva ani oamenii nu vor mai folosi atât de mult social media pentru a share-ui imagini frumoase pentru prieteni, ci aceste platforme vor fi tot mai „invadate” de businessuri pentru a se promova. - Cum îți place să-ți petreci timpul în afara muncii și cum influențează aceste activități viziunea ta asupra marketingului?
Cel mai mult îmi place să călătoresc, să mă plimb și să merg în sesiuni de shopping singură. De când am început să lucrez în acest domeniu, am început tot mai des să fiu atentă la reclamele din jurul meu și la textele care se folosesc în anumite campanii. Peste tot unde merg sunt atentă la panourile publicitare sau la reclamele care îmi apar, iar dacă observ ceva ce îmi place, îmi notez, cu gândul că acele notițe îmi vor fi surse de inspirație cândva. - Care este instrumentul sau lucrul fără de care nu ți-ai putea închipui o zi de muncă în departamentul tău?
Cred că platformele de programare în avans a conținutului sunt life saver și mi se pare că sunt unele dintre cele mai eficiente instrumente în domeniul de social media. - Povestește o amintire amuzantă alături de Klain!
Cu siguranță avem foarte multe momente amuzante, mai ales când organizăm team building-uri. În ultimul team building, cred că am avut cele mai multe momente amuzante, dar una dintre activitățile la care m-am distrat cel mai tare a fost când am dansat salsa. Chiar dacă colegele noastre Bianca și Larisa sunt foarte pricepute la dansat, m-a amuzat foarte tare cum noi, restul echipei, ne chinuiam să facem mișcările de dans cât mai corect și să nu pară că avem două picioare stângi. - Dacă echipa noastră ar fi un supererou, care ar fi superputerea noastră secretă?
Am putea să ne lăudăm cu „idei interesante în orice moment”. Tot timpul când ne punem mintea la contribuție și încercăm să venim cu idei pentru anumite campanii sau proiecte, prin muncă în echipă ajungem la subiecte foarte interesante și captivante. - Cum ai vrea să vezi că evoluează și crește echipa noastră în următorii 16 ani?
Evoluția și creșterea echipei în următorii 16 ani pot fi vizualizate în mai multe moduri. Cel mai tare mi-aș dori o expansiune la nivel internațional, echipa să fie mărită și formată doar din specialiști. Sper ca în următorii ani, proiectele să fie tot mai complexe și cât mai renumite, iar prin livrarea constantă a rezultatelor de calitate, agenția Klain să câștige o reputație solidă în industrie și să fie recunoscută ca un lider în domeniul marketingului digital.
Pentru că fiecare poveste merită momentul său de a fi descoperită și aprofundată cu atenție, rămâneți alături de noi și săptămâna următoare pentru a descoperi o nouă latură a membrilor echipei Klain!