De 16 ani, perspectivele unice și personalitățile diverse alcătuiesc cu succes agenția cunoscută drept Klain. Asemeni unui nucleu bine închegat, proiectele și campaniile reflectă elemente din fiecare membru al echipei. Pentru că fiecare voce contează și pentru că în spatele fiecărui proiect zace o personalitate diferită, astăzi discutăm cu Augusta, persoana ce jonglează cu povești, cuvinte și tot ce ține de scris.
1.Să începem cu lucrurile de bază. Ce poziție ai în cadrul echipei Klain și de cât timp ești alături de noi?
Salut, Augusta aici! Sunt parte din departamentul de marketing la Klain, unde lucrez pe Social Media, Content Writing și Audit. Întâmplarea face că exact acum un an, în septembrie 2022, am intrat în Klain. Deci am prima mea aniversare în Klain și mă bucur să văd asta în ansamblu alături de cei 16 ani pe care îi împlinește compania.
2. Cum a început aventura ta alături de echipa Klain?
Am făcut cunoștință cu actualii mei colegi cândva la începutul verii trecute, prin intermediul unui program pentru studenți. Klain participa la acest program cu niște traininguri, iar eu m-am înscris fiind pregătită să descopăr marketingul. După stagiul de practică, am devenit oficial parte din echipă.
3. Cum rămâi la curent cu noile tendințe și tehnologii din domeniu?
Lumea marketingului e chiar vastă, așa că resursele sunt peste tot. Eu aleg să fiu la curent cu update-urile într-un mod organic: urmăresc bloguri de interes, pagini de Instagram dedicate și cel mai nice e când împărtășesc cu echipa noastră noutățile.
4. Cum a evoluat viziunea ta asupra marketingului digital de-a lungul anilor și cum te-ai adaptat la schimbările din industrie?
Marketingul este încă un domeniu proaspăt pentru mine. Am început să mă apropii de asta din liceu, atunci când am aflat de „meseria de copywriter”, ceea ce mi se părea potrivit pentru o persoană ca mine, care și-a dedicat mult din viață scrisului. Viziunea mea despre marketing este în continuă schimbare – învăț tot mai mult că este un domeniu care necesită capacități de adaptare. Mai ales cu recenta dezvoltare a Inteligenței Artificiale, suntem puși în situația de a delega taskuri către tehnologie. Totuși sunt de părere că partea umană va avea mereu un loc în marketing.
5. Spune-ne despre o experiență în care ai lucrat strâns cu alte departamente pentru a implementa cu succes o campanie.
În experiența din primul meu an în marketing am învățat că procesul este întotdeauna unul colaborativ și nu individual. Nu aș fi anticipat neapărat asta (mai ales fiind vorba de scris în ceea ce lucrez eu), însă muncile lunare și campaniile specifice nu sunt niciodată rezultatul a numai două mâini. Am avut experiențe productive în meetinguri de brainstorming la Klain, unde creăm un spațiu de discuție pentru toți cei care au idei: cei din marketing, colegii care lucrează pe design, account managerii noștri și așa mai departe.
6. Cum abordezi definirea și măsurarea succesului unei campanii de marketing? Care sunt metricile tale cheie?
Definirea obiectivelor, pregătirea campaniei și apoi măsurarea rezultatelor este o muncă a echipei de proiect. Personal, particip la aceste discuții și vin cu idei. Mă interesează mult impactul pe care îl creăm, mai ales pentru optimizarea viitoarelor eforturi. Ne uităm atât la rezultatele concrete, cât și la ce feedback primim de la client – acesta este unul dintre lucrurile care au mare importanță pentru mine.
7. Care este cel mai surprinzător și neașteptat lucru pe care l-ai învățat în cariera ta până acum?
Nu m-am așteptat să lucrez atât de mult cu lucruri tehnice: măsurători, statistici, implementarea materialelor, lucrul efectiv pe platformele pe care le utilizăm. Domeniul îmbină creativitatea cu datele. Eu mă bazam pe prima dintre ele și pe partea de soft skills, așa că a fost necesar să mă adaptez la partea tehnică și științifică. Acum îmbin ambele părți în materialele pe care le creez.
8. Cum îți prioritizezi și gestionezi sarcinile într-un mediu dinamic și plin de provocări precum marketingul digital?
E evident că în marketing nu vorbim de o muncă de rutină. Gestionarea sarcinilor în contextul schimbărilor care apar zi de zi poate fi stresantă, dar e ceva cu care te obișnuiești. Apreciez că toată lumea cu care lucrez e conștientă de asta, iar meetingurile despre dinamica domeniului, cum a fost acum câteva luni o serie de meetinguri despre AI, ne țin la curent.
9. Care sunt metodele tale preferate pentru a-ți menține creativitatea?
Creativitatea mea, fie că mă refer la carieră sau în afara ei, este o resursă la care țin mult. Chiar dacă e ceva ce îmi vine natural în principal, mă preocupă alimentarea ei continuă. Îmi place să interacționez cu idei noi, să citesc literatură, să ascult muzică diversă, să ies în natură. Toate asta nu îmi dau idei propriu-zise, dar îmi creează energia mentală pe care s-o utilizez în eforturile mele creative.
10. Care este campania sau proiectul de care ești cel mai mândru și de ce?
Mă gândesc la unul dintre proiectele cu rezultate foarte bune pe care l-am avut la începutul anului. Dar nu numai pentru finalul său sunt mândră, ci pentru procesul prin care am ajuns la rezultate: o muncă de echipă foarte bine sincronizată, adaptare la optimizări, tactici pe care le-am îmbinat eficient și o colaborare curată cu clientul. Au fost atinse toate punctele necesare ca proiectul să se desfășoare bine și așa a și fost!
11. Care crezi că va fi viitorul marketingului digital și ce elemente vor fi esențiale?
E destul de ușor să anticipezi pe ce drum o ia marketingul digital, deoarece direcția (ca tehnologie, știință, tactici, platforme noi) e dată de contextul american și vestic în general. La nivel local, tu ești mai degrabă răspunzător să definești propriile eforturi pe acest background. Cum a fost creșterea exponențială a contentului video, acum dezvoltarea amplă a AI și ce va mai veni, acestea sunt contextele în care construiești pe plan local strategii noi.
12. Cum îți place să-ți petreci timpul în afara muncii și cum influențează aceste activități viziunea ta asupra marketingului?
Îmi place să-mi exersez gândirea prin diferite lucruri: citesc, scriu, discut idei cu oameni diverși, fac research pe cele mai variate lucruri. Activitățile mele de zi cu zi influențează și performanța mea în domeniu. Sunt o persoană analitică, cu o mare atenție la detalii și organizare (dar una creativă), iar la job sunt invitată să aplic aceste lucruri.
13. Care este instrumentul sau lucrul fără de care nu ți-ai putea închipui o zi de muncă în departamentul tău?
Platforma în care îmi realizez „to do list”. Poate e ceva nu prea specific pentru marketing, dar adevărul e că munca noastră e realizată din taskuri multiple. Ziua mea în Klain începe cu verificarea și planificarea muncilor zilnice, pe care apoi le realizez și le debifez de pe listă.
14. Povestește o amintire amuzantă alături de Klain!
A fost foarte nice mereu când am mers în teambuildinguri. Îmi amintesc când am fost la un escape room, unde a trebuit să lucrăm în echipă pentru a găsi comoara piraților. A fost foarte funny când trebuia să recunoaștem niște simboluri, iar noi am uitat termenii de „cârmă” sau „ancoră” și le-am numit „volan de vapor” și „frâna de mână”.
15. Dacă echipa noastră ar fi un supererou, care ar fi superputerea noastră secretă?
Cred că am fi un supererou-cameleon. Mă refer la capacitatea noastră de adaptare în funcție de situația care trebuie „salvată”. Lucrăm cu clienți foarte diverși, iar o mare parte din ceea ce facem este să operăm specific pe domenii tehnice, din HoReCa, medical și multe altele.
16. Cum ai vrea să vezi că evoluează și crește echipa noastră în următorii 16 ani?
Îmi imaginez Klain în următorii ani ca o echipă de specialiști cu o reputație frumoasă la nivel național și, de ce nu, internațional. Cred că avem potențialul să creștem ca business și ca grup de oameni care colaborează eficient, iar domeniul marketingului să fie ceva la care toți ne pricepem pe câte o nișă specifică. Ne doresc mult spor!
Pentru a descoperi întreaga echipă Klain și tot traseul, obiectivele și personalitățile acesteia, urmăriți-ne în continuare pentru a descoperi toate cele 16 povești de Klain!