Cum va arăta marketingul în viitor? Care sunt prioritățile unui marketer în lumea actuală? Cum și unde ne găsim inspirația în lumea marketingului? La toate aceste întrebări și multe altele, Bianca ne va răspunde astăzi în acest interviu pregătit să vă dezvăluie echipa Klain, special pentru aniversarea de 16 ani!
- Să începem cu lucrurile de bază. Ce poziție ai în cadrul echipei Klain și de cât timp ești alături de noi?
Hello-hello! Ocup poziția de Junior Marketer, axându-mă pe partea de Social Media și Meta Ads. În Klain mă aflu de 1 an. - Cum a început aventura ta alături de echipa Klain?
Într-un mod neprevăzut, zic eu. Totul a început printr-un internship organizat de OSUBB, însă după finalizarea lui nu mă așteptam să primesc ofertă de muncă. Dar iată-mă aici 🙂
- Cum rămâi la curent cu noile tendințe și tehnologii din domeniu?
Cred că obsesia mea pentru telefon și rețelele de socializare (în special Instagramul) mă ajută foarte mult în ceea ce fac. Urmăresc foarte multe pagini despre marketing și despre noutățile din acest domeniu, mulți oameni de marketing, sunt abonată la multe newslettere. Îmi place să știu că am acces la o multitudine de resurse. - Cum a evoluat viziunea ta asupra marketingului digital de-a lungul anilor și cum te-ai adaptat la schimbările din industrie?
Mi-am dat seama că este un domeniu mult mai complex decât credeam, iar mulți nu își dau seama cât de multă muncă este în spate. La schimbările din industrie m-am adaptat cu timpul, pentru că la început a fost un șoc când am văzut cât de repede se schimbă tot și cât de informat trebuie să fii tot timpul ca să ții pasul cu tot ceea ce se întâmplă. - Spune-ne despre o experiență în care ai lucrat strâns cu alte departamente pentru a implementa cu succes o campanie.
Am lucrat cu fetele din departamentul de Social Media, ne-am înțeles super bine, eram toate foarte creative. Eram pe aceeași lungime de undă când venea vorba de idei noi și comunicarea a fost eficientă, tocmai de aceea și campania s-a derulat cu succes. - Cum abordezi definirea și măsurarea succesului unei campanii de marketing? Care sunt metricile tale cheie?
Unul dintre cele mai importante lucruri cred că este feedbackul primit de la client și cât de multe obiective am atins din cele pe care ni le-am propus la început. Iar următoarele metrici ar fi lead-urile, conversiile. - Care este cel mai surprinzător și neașteptat lucru pe care l-ai învățat în cariera ta până acum?
Că nu le poți face pe toate în marketing și că e necesar să te specializezi pe un domeniu pentru a avea succes. - Cum îți prioritizezi și gestionezi sarcinile într-un mediu dinamic și plin de provocări precum marketingul digital?
Am noroc că sunt o persoană destul de organizată. De obicei îmi planific pe zile toate task-urile și obișnuiam să îmi scriu în agendă sau în telefon, dar de când am implementat platforma Clickup în activitatea noastră, îmi face munca mult mai ușoară și mă folosesc mult de tot ceea ce are când vine vorba de organizarea sarcinilor. - Care sunt metodele tale preferate pentru a-ți menține creativitatea?
Brainstorming, îmi scriu în notițe ori de câte ori am o idee nouă pentru o campanie, pentru un reel, pentru un plan de Social Media, orice. Mă inspir din reels-urile pe care le văd în fiecare zi și mă gândesc ce aș putea să aduc în plus. Iar în ultimul timp, am început să citesc mai mult, ceea ce mă ajută pe partea de copywriting. - Care este campania sau proiectul de care ești cel mai mândru și de ce?
Campania la care am avut ocazia să fiu Project Manager: SPF de Bună Dimineața
A fost un proiect foarte drag mie pentru că sunt pasionată de tot ce ține de skincare, de îngrijirea tenului. A ieșit foarte bine și sunt mândră de mine, pentru că nu a fost atât de ușor precum am crezut și am învățat cu adevărat care sunt atribuțiile unui project manager. - Care crezi că va fi viitorul marketingului digital și ce elemente vor fi esențiale?
Lumea se va obișnui să folosească multe platforme AI, ceea ce mi se pare normal, pentru că ne ajută foarte mult în ceea ce facem, dar nu le văd încă atât de bune încât să „ne fure jobul”. Probabil o să se lanseze și mai multe platforme de genul atât pe partea audio-video, cât și copywriting. Dar în principiu mi se pare că o să rămână lucrurile cam la fel. - Cum îți place să-ți petreci timpul în afara muncii și cum influențează aceste activități viziunea ta asupra marketingului?
Predau dans sportiv copiilor, ceea ce mă ajută să am o viziune mai jovială asupra lucrurilor. După cum spuneam, petrec mult timp pe Instagram și mă ajută mult să fiu la curent cu tendințele din lumea marketingului. De asemenea, îmi place mult să descopăr platforme AI care să mă ajute în munca mea și diferite site-uri care sunt un fel de tips and tricks. Și vizionez foarte multe filme. Am o secțiune specială pe pagina mea de Instagram unde postez fiecare film pe care îl văd și le zic prietenilor apropiați dacă se merită sau nu să fie vizionat. - Care este instrumentul sau lucrul fără de care nu ți-ai putea închipui o zi de muncă în departamentul tău?
Cel mai probabil laptopul. :)) Iar al doilea lucru mouse-ul. Urăsc să lucrez fără el. (Da, mi l-am uitat de multe ori acasă când trebuia să vin la birou.) - Povestește o amintire amuzantă alături de Klain!
Tocmai ce s-a achiziționat un aparat nou de cafea în birou și eram foarte fericită că avem cafea bună la birou. :)) Și când am vrut să îmi pregătesc una, aparatul nu funcționa. Am verificat dacă are boabe de cafea, dacă are apă, dacă e curățat, tot. Și încă nu mergea. Și țin minte că m-am panicat, crezând că l-am stricat. :)) Dar de fapt nu era curățat cum trebuie. - Dacă echipa noastră ar fi un supererou, care ar fi superputerea noastră secretă?
Cititul gândurilor. (între colegi)
- Cum ai vrea să vezi că evoluează și crește echipa noastră în următorii 16 ani?
Cel mai important lucru pe care aș vrea să îl văd este fără dar și poate CREATIVITATEA și ieșirea din zona de confort.
Cele 16 povești de Klain continuă și săptămâna viitoare alături de echipa noastră, așa că vă așteptăm în continuare pentru a descoperi împreună fiecare poveste și personalitate în parte.