Account Manager, PPC Specialist și Doctor în Științele Comunicării. Cine să fie? Larisa vă împărtășește câteva dintre secretele ei care o ajută să exceleze în domeniul marketingului, cât și anumite aspecte din viața ei în cadrul agenției Klain. Ready?
- Să începem cu lucrurile de bază. Ce poziție ai în cadrul echipei Klain și de cât timp ești alături de noi?
În cadrul echipei sunt Account Manager, însă am început ca Online Marketer în urmă cu 6 ani. Au fost ani faini în care m-am dezvoltat, am crescut din toate punctele de vedere și am învățat exact ce mi-a plăcut. - Cum a început aventura ta alături de echipa Klain?
Asta e partea care-mi place cel mai mult să o povestesc. Am aplicat undeva pe finalul lunii Octombrie pe poziția de Online Marketer. Mi s-a răspuns mai târziu decât mă așteptam însă am avut primul interviu în 30 noiembrie. După primul, a urmat și al 2-lea în decembrie, concluzia fiind că încep din ianuarie 😀 Evident că m-am suprapus cu perioada în care toată lumea își setează noile obiective, bugete pe anul în curs, știți voi. Astfel am ajuns să semnez contractul de muncă abia în 19 februarie. Și de atunci, am rămas, că eu sunt cu ședere și nu mai scapă de mine.
- Cum rămâi la curent cu noile tendințe și tehnologii din domeniu?
Citesc mult, testez și mai mult, iar la final, o iau iar de la capăt mereu. 🙂 - Cum a evoluat viziunea ta asupra marketingului digital de-a lungul anilor și cum te-ai adaptat la schimbările din industrie?
Dacă la începuturi, oamenii de business optau pentru online marketing „ca să încerce ceva nou”, acum lucrurile s-au schimbat și este o componentă esențială în strategia de business. Schimbările cele mai mari le-am simțit odată cu trecerea în online a activităților desfășurate, perioadă datorată contextului pandemic. A fost, din punctul meu de vedere, o schimbare necesară, poate prea forțată și dintr-odată pentru multe business-uri care nu erau pregătite, dar necesară. 🙂 - Spune-ne despre o experiență în care ai lucrat strâns cu alte departamente pentru a implementa cu succes o campanie.
Cea mai provocatoare parte, din experiența mea de până acum, a fost colaborarea cu departamentul de design, totodată și cea mai creativă. Cred că acest aspect se datorează faptului că trebuie să transpui în cuvintele altuia o idee a ta personală. Nu pot să numesc o singură experiență deoarece fiecare e specială în felul ei, conceptele din spate fiind de fiecare dată altele. Însă exact cum ziceam, succesul e să dai viață fiecărei idei. - Cum abordezi definirea și măsurarea succesului unei campanii de marketing? Care sunt metricile tale cheie?
Eu personal sunt foarte pretențioasă când vine vorba despre succesul unei campanii. Fiind o perfecționistă, e cam greu să mă mulțumesc cu rezultate puține, mai ales în marketing. Însă, fiind un om al cifrelor (deja știți cât de mult am iubit matematica), mă bazez mult pe cifre. Astfel, când vine vorba de campanii PPC mă raportez la conversiile rezultate, la lead-uri, ș.a.m.d., în funcție de obiectivul stabilit încă de la început. - Care este cel mai surprinzător și neașteptat lucru pe care l-ai învățat în cariera ta până acum?
Că cel mai greu lucru din lumea asta, e să lucrezi cu oameni. 🙂 - Cum îți prioritizezi și gestionezi sarcinile într-un mediu dinamic și plin de provocări precum marketingul digital?
Cel mai important lucru în viață este tocmai prioritizarea. Când vorbim de marketing digital, unde lucrurile se schimbă de la o zi la alta, secretul este adaptarea. Ce fac eu concret, îmi aloc intervale de timp în fiecare zi pentru meetinguri cu clienții, discuții cu colegii, rezolvat task-uri și evident, learning și atunci, lucrurile funcționează. - Care sunt metodele tale preferate pentru a-ți menține creativitatea?
Cred că mă ajută mult faptul că citesc, că-s mereu conectată la mediul online, la trending-urile care există. Un alt avantaj e faptul că mereu pun în practică ce învăț și-s dedicată în ceea ce fac. Creativitatea se dezvoltă făcând lucruri care te scot din zona de confort, care te provoacă și te determină să ieși în evidență. Și cred că asta face parte din mine, din cine sunt eu. - Care este campania sau proiectul de care ești cel mai mândru și de ce?
Lucrând deja de atâția ani în echipă, sunt multe proiecte și campanii dragi mie, cu rezultate faine. Proiectul care se diferențiază de departe e Klain15, realizat chiar anul trecut. De ce-i preferatul meu? Simplu, am avut ocazia să realizez partea de video – interviuri cu clienții unde am discutat de rezultate generate și ce a însemnat colaborarea cu aceștia până în prezent. S-au creat conexiuni, am râs, am glumit și am povestit foarte lejer, lăsând deoparte cifrele și obiectivele, rezumându-ne la o poveste și-o cafea. - Care crezi că va fi viitorul marketingului digital și ce elemente vor fi esențiale?
Influencer marketing! Cu un return of investment de 1.000% influencer marketing este răspunsul pentru ce înseamnă viitorul marketingului online. - Cum îți place să-ți petreci timpul în afara muncii și cum influențează aceste activități viziunea ta asupra marketingului?
Dacă mă raportez la muncă ca la jobul din cadrul Klain, pot zice că activitatea mea preferată în afara lui e cursul de Influencer Marketing pe care-l țin la Facultatea de Științe Politice Administrative și ale Comunicării din cadrul UBB. Îmi place să citesc mult, să stau pe terasă și să mă relaxez sau să ascult muzică, dar și să petrec timp la sală sau la dansuri. Toate sunt activități creative, care mă țin mereu la curent și informată. - Care este instrumentul sau lucrul fără de care nu ți-ai putea închipui o zi de muncă în departamentul tău?
Laptop-ul 😀 Au fost zile în care refuza colaborarea cu mine, iar eu eram nevoită să îl înlocuiesc urgent cu altul pentru a-mi îndeplini obiectivele din ziua respectivă și a nu-i încurca pe colegi. - Povestește o amintire amuzantă alături de Klain!
De 2-3 luni am rămas peste program să finalizez câteva task-uri. Absorbită fiind de acestea și de finalizarea lor, am omis să mai verific ora, motiv pentru care s-a înserat destul de tare. Nu asta a fost problema, ci faptul că mașina mea era parcată în curtea biroului, iar ușile au fost închise de cineva și eu nu aveam cheie. Soluția a fost să-mi las mașina la birou și să o recuperez a doua zi. Noroc că ușa mică era deschisă și am reușit să plec eu, altfel gardul avea doar 2 metri. Măcar am învățat un lucru, nu mai rămân să lucrez peste program nicidoată de la birou.
- Dacă echipa noastră ar fi un supererou, care ar fi superputerea noastră secretă?
Citim gânduri. De foarte multe ori se întâmplă să primim diverse solicitări care de altfel nu au nici o treabă cu reala problemă cu care se confruntă colegii sau chiar clienții. Așadar, rolul nostru este să identificăm exact ce-și dorește fiecare, astfel încât să atingem obiectivele propuse încă de la început.
- Cum ai vrea să vezi că evoluează și crește echipa noastră în următorii 16 ani?
Îmi doresc cât mai mulți oameni creativi în echipă, dornici să se dezvolte și să iasă mereu din zona de confort.
Cu o carieră bazată pe muncă asiduă, dedicare și pasiune, este evident că Larisa este o resursă de neprețuit în agenția noastră, aducând cu ea o pasiune pentru cifre, adaptabilitate și dorința de a învăța mereu. Cu oameni creativi precum Larisa și o abordare orientată spre inovație, Klain este pregătit să facă față provocărilor marketingului digital. Rămâi cu ochii pe noi pentru a descoperi următorul membru al agenției săptămâna viitoare!