Cu cine discutăm astăzi? Ați ghicit, cu Tudor! Acesta ne împărtășește cum a început povestea lui în cadrul echipei Klain, cât și viziunea lui despre noile schimbări din lumea marketingului. Care este viziunea unui Online Marketer, aflați mai jos, de la Tudor. Enjoy!
- Să începem cu lucrurile de bază. Ce poziție ai în cadrul echipei Klain și de cât timp ești alături de noi?
Online Marketer, de prea mult timp. (😂) Practic, 5 ani+. - Cum a început aventura ta alături de echipa Klain?
O cunoștință comună de-a mea și de-a lui Vali mi-a spus că are un prieten care caută un om care să „scrie chestii”. Am luat legătura cu acel prieten – Vali – iar după o perioadă de practică și o „pauză” (din vina mea) am fost angajat.
- Cum rămâi la curent cu noile tendințe și tehnologii din domeniu?
Citesc articole despre nișa mea de activitate, urmez cursurile date de Klain și supraviețuiesc în lumea asta. - Cum a evoluat viziunea ta asupra marketingului digital de-a lungul anilor și cum te-ai adaptat la schimbările din industrie?
Având în vedere că în momentul în care m-am angajat nu aveam aproape nicio idee despre marketing-ul digital, în afară de ceea ce fiecare persoană întâlnește în mod comun (reclame online, postări, etc.), pot spune că viziunea a evoluat destul de mult. Am descoperit elementele marketingului, strategiile punctuale și cererile diferite ale clienților. M-am adaptat practicând în fiecare zi și întâlnindu-mă efectiv cu schimbările în online. - Spune-ne despre o experiență în care ai lucrat strâns cu alte departamente pentru a implementa cu succes o campanie.
Am lucrat probabil cu toate departamentele din Klain de-a lungul timpului, cred că una dintre cele mai memorabile colaborări a fost pentru site-ul unui client (Ikon Ideea), în care am colaborat cu Dev (Răzvan) și Designer (Sergiu). A fost memorabilă din două motive: în primul rând, a fost prima dată când am lucrat cu Sergiu și nu am știut la ce să mă aștept (din fericire, totul a decurs perfect, shout-out Sergiu), în al doilea rând, site-ul a fost destul de greu și complex în tematică, dar a ieșit mai bine decât mă așteptam. - Cum abordezi definirea și măsurarea succesului unei campanii de marketing? Care sunt metricile tale cheie?
Depinde de tipul campaniei, de obiectivele ei și de așteptările clientului. Aș spune că, în cazul în care o campanie își atinge în proporție de 70-80% obiectivele, ea poate fi considerată una de succes, dar răspunsul publicului țintă la aceasta este de asemenea important. - Care este cel mai surprinzător și neașteptat lucru pe care l-ai învățat în cariera ta până acum?
Că marketingul este mult mai haotic decât mă așteptam. - Cum îți prioritizezi și gestionezi sarcinile într-un mediu dinamic și plin de provocări precum marketingul digital?
După toți anii aceștia cred că am o idee destul de bună care task-uri sunt prioritare. Mă folosesc de experiență, de instrumentele utilizate în Klain (ex. ClickUp) și de pix + agendă. - Care sunt metodele tale preferate pentru a-ți menține creativitatea?
Cititul. Am început să citesc din nou mai serios din 2018 și de atunci am citit în medie cam 40 cărți pe an (asta sună ca și o laudă, dar sunt unii care aparent citesc 150+, deși tot nu m-am hotărât dacă persoanele acelea sunt TMINR sau nu – context, Tiffany Gomas). Cred că ajută mult și genurile pe care le prefer. - Care este campania sau proiectul de care ești cel mai mândru și de ce?
Greu de răspuns. Ca idee, „Dăruiește un website”, dar nu ca și aplicare. Ca longevitate și rezultate, Alfa Software, dar nu neapărat ca și potențial atins. Ca creativitate, New York Bagels, cel puțin în termeni de Social Media. - Care crezi că va fi viitorul marketingului digital și ce elemente vor fi esențiale?
Nu cred că se vor schimba multe în viitorul apropiat (cel puțin la nivelul României), probabil AI va influența și treptat va acapara generarea de content, dar elementele de bază rămân. Social Media pare cea mai volatilă, întotdeauna apare o nouă platformă, un nou trend, noi tipuri de campanii, etc. - Cum îți place să-ți petreci timpul în afara muncii și cum influențează aceste activități viziunea ta asupra marketingului?
Citesc, vizionez filme, câteodată gaming dacă apare ceva ce mă interesează. E mai mult escapism, deci nu știu dacă are influență directă asupra viziunii mele despre marketing. E fun, totuși. - Care este instrumentul sau lucrul fără de care nu ți-ai putea închipui o zi de muncă în departamentul tău?
Colegii mei, dar evident nu sunt instrumente și nici lucruri (cel puțin nu toți dintre ei 😈). Un răspuns simplu ar fi laptopul desigur. - Povestește o amintire amuzantă alături de Klain!
Sunt unele din teambuilding-uri, dar nu știu dacă pot fi incluse. Pe lângă acestea, chiar acum îmi amintesc doar două. Prima e chiar înainte/la începutul pandemiei. Plecasem în Anglia înainte să înceapă „efectiv” pandemia, iar când m-am întors în țară am mers la birou și am așteptat cam 2 ore să vină lumea, fără să apară nimeni. Începusem să mă îngrijorez. Am început să trimit mesaje, să sun, iar până la urmă am aflat că „în perioada aceasta vom lucra de acasă”. Perioada a durat 2 ani. A doua este legată de un fost coleg, care a denumit cafeaua (ce nu era tocmai minunată în acel moment) „smoală”. O perioadă ne întrebam între noi dacă „bem o smoală”. Nimeni nu avea habar la ce ne referim în primă fază. Ulterior, au aflat și ceilalți colegi, iar pentru un timp au împrumutat și ei expresia.
- Dacă echipa noastră ar fi un supererou, care ar fi superputerea noastră secretă?
Mind reading. Câteodată o folosim pentru clienți și între noi.
- Cum ai vrea să vezi că evoluează și crește echipa noastră în următorii 16 ani?
Diversificare a clienților, desigur creștere CA/profit, să se schimbe complet dintr-o agenție/firmă de tranziție pentru angajați într-una în care aceștia chiar își pot urma pe mulți ani cariera. Ooops, acum am văzut că era scris echipa. În legătură cu echipa cred că se aplică ultima chestie, practic persoanele de acum să rămână pentru un timp mai îndelungat în companie (stabilitate), să secționăm (și) mai mult departamentele, astfel încât să existe oameni cu o expertiză (și) mai bogată pe anumite nișe, care pot să aducă perspective și contribuții diferite.
Vă așteptăm și săptămâna viitoare cu o altă poveste din cadrul echipei Klain și cu o altă viziune asupra acesteia. Fiți cu ochii pe noi!