Sursă foto: Echipa Klain

#1cartepelună

Majoritatea dintre noi suntem foarte ocupați și prinși în rutina zilnică, presupunând doar muncă, muncă și iar muncă, astfel încât ne rămâne foarte puțin timp pentru alte activități. Cititul a devenit un adevărat lux, pe care, prea puțin și-l mai permit. Însă acest lucru de datorează și preocupărilor cărora le acordăm prioritate, spunându-ne mereu „citesc mâine”.

Provocarea noastră vine către tine! Indiferent de domeniul în care activezi, trebuie să fii motivat în ceea ce faci, să lucrezi cu pasiune și totodată să te dezvolți, iar acest lucru se poate realiza cu #1cartepelună.

Cu siguranță că ai auzit multe titluri în literatură care sună promițător și pe care, dacă le citești poți ajunge cel mai înțelept om, cel mai bogat, cel mai fericit și așa mai departe. Propunerea noastră merge cu totul în altă direcție, spre o carte care, deși își are originea în China, în secolul XV-lea, a reușit să fie un instrument important al fiecăruia dintre noi, oferindu-ne noi oportunități.

Cartea de vizită, apărută în Europa, în timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea, „Regele Soare”, și păstrată până în prezent, sub forme mai moderne, este oglinda fiecăruia în viața profesională (și nu numai). Primele cărți de vizită conțineau o hartă pentru a direcționa potențialii clienți spre companie/magazin și erau tipărite în lemn tăiat și prin metoda letterpress printing.

Așteptările oamenilor au crescut de-a lungul timpului, motiv pentru care și modul în care ne prezentăm în fața cuiva a ajuns să fie un aspect important, de luat în considerare. Prima impresie contează, iar cartea de vizită este instrumentul potrivit ca să nu fim uitați de către clienți.

Reguli de oferire a cărților de vizită:

  • Cărțile de vizită trebuie înmânate întotdeauna cu mâna dreaptă;
  • Oferirea cărților de vizită cu ambele mâini, este un semn de mare respect, iar în unele culturi, cum ar fi cea chineză, este chiar o regulă de bază;
  • Datele aflate pe cartea de vizită trebuie să conțină informații relevante despre posesorul acesteia, precum: nume, funcție, date de contact și numele brand-ului, pentru a putea identifica mai ușor afacerea;
  • Cărțile de vizită trebuie redactate în limba celui căruia i le oferim, de aceea este indicat să avem cel puțin două variante pentru că, niciodată nu știm ce oportunități se pot ivi;
  • Niciodată nu se scrie cu pixul (sau cu un alt instrument de scris) pe o carte de vizită, acestea trebuie înmânate perfect curate;
  • Cel care primește cartea de vizită poate să noteze pe spatele acesteia câteva informații relevante, după ce întâlnirea a luat sfârșit, pentru a-și aminti mai ușor de persoana cu care a interacționat;
  • Păstrăm cărțile de vizită în suporturi speciale sau în portofel, pentru a fi într-o stare impecabilă atunci când le oferim.

Un alt aspect important pe care nu trebuie să-l omitem este materialul pe care este printată cartea de vizită.

Forme creative ale cărților de vizită

Deoarece este tot mai greu să ne deosebim de concurenți, cei mai creativi dintre noi au apelat la metode nonconformiste care le permit să iasă în evidență și să își lase amprenta. Chiar dacă nu aceasta îți asigură succesul, dar îți facilitează accesul către el.

De cele mai multe ori, un designer știe ce se pliază businessului tău și cu siguranța îți va face o carte de vizită cu care să te identifici și cu care să rezoneze atât brandul, cât și clienții tăi. Noi, îți dăm câteva sugestii de care poți să ții cont pe viitor, astfel încât să ai o carte de vizită realizată într-un mod creativ:

  • Cărți de vizită transparente: dacă ești fotograf sau videograf, acest model de carte de vizită ți se potrivește. Alte domenii la care ne gândim este cel oftalmologic, cel dedicat companiilor care oferă servicii de curățenie, dar și cel de graphic designer. Aici îți poți face o idee despre cum ar arăta cartea de vizită;
  • Cărți de vizită care să conțină elemente aferente domeniului în care activezi. Aceste cărți sunt mult mai ușor de realizat, deoarece trebuie adăugat ca element grafic obiectul de activitate al companiei. Fie că este vorba despre o pizzerie sau cafenea, mai jos sunt 2 exemple creative de unde vă puteți inspira pentru compania voastră.

Sursă foto: Shutterstock.com

Sursă foto: Shutterstock.com

  • Cărți de vizită în forma obiectului de activitate pe care îl desfășoară: este destul de dificil să realizăm astfel de cărți de vizită, însă, în unele domenii este chiar recomandat deoarece oferă unicitate brandului și este ușor de reținut. De exemplu, se pot realiza cărți de vizită în formă de casetă (pentru un studio de înregistrare):

Sursă foto: Shutterstock.com

Cei de la Lego și-au creat propriile lor mascote, iar pe acestea au trecut datele de contact (tot ce se află pe o carte de vizită). Aici puteți vedea mai multe despre acest proiect.

  • Cărți de vizită cu o anumită utilitate: dacă ne dorim să atragem atenția și cartea noastră de vizită să nu fie aruncată, e indicat ca aceasta să ofere o anumită utilitate. Diferite companii din domeniul gastronomic au optat pentru cărți de vizită în formă de răzătoare, sau chiar produse pe care să le poată savura (biscuiți sau ciocolată).

Putem opta și pentru cărțile de vizită clasice cu care ne-am obișnuit clienții și partenerii, dar trebuie să fim atenți la modul în care arată și cât de unice și creative sunt.

Deoarece folosim tot mai mult tehnologia, se poate întâmpla ca de multe ori să nu avem o carte de vizită la noi (deși n-ar trebui să se întâmple asta) sau nu vrem să riscăm să o pierdem pe cea primită, motiv pentru care, s-au realizat aplicații pe care le putem folosi pentru stocarea informațiilor. Acest lucru presupune scanarea cărții de vizită cu ajutorul aplicației, iar în mai puțin de câteva minute, totul se înregistrează în telefon.

Dacă nu ești mulțumit de cartea de vizită pe care o ai, fă o schimbare, noi te ajutăm să ajungi la identitatea pe care ți-o dorești. Modul în care te prezinți în fața unui partener are un impact mare asupra carierei tale, astfel, cu #1cartepelună, poți ajunge acolo unde îți dorești.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.