Brand-urile de succes se ghidează în deciziile lor de business după statisticile de marketing. Având în vedere însă că sfera marketing-ului digital se află într-o continuă schimbare, resursele dedicate acestui segment trebuie alocate inteligent.
În continuare, vom prezenta 7 statistici relevante care pot să influențeze viitorul companiei tale, urmărind concluziile cheie rezultate în urma interpretării acestora.
- 88% dintre consumatori caută online înainte de a cumpăra și 70% dintre aceștia urmăresc exclusiv rezultatele organice din motoarele de căutare. (MarTech)
Analizele de marketing confirmă dominanța Google-ului asupra motoarelor de căutare, indiferent de industrie. În cadrul acestuia, primele rezultate organice au o valoare mai mare decât cele plătite. Principala zonă de investiție în SEO ar trebui să fie astfel cea organică, fără a ignora însă paid search-ul.
În viitor, optimizarea conținutului pentru căutările și acțiunile vocale va deveni o prioritate, popularitatea acestora crescând semnificativ în fiecare an.
- 52,2% din traficul online este generat de telefoanele mobile, încasările din eCommerce-ul mobile înregistrând o creștere de 700% în ultimii 5 ani. (Statista)
Mobile-ul nu mai reprezintă acum o nouă modalitate de a naviga online, ci cel mai comun instrument prin care aceasta este realizată. De aceea, business-urile trebuie să dețină nu doar site-uri optimizate pentru mobile, ci mobile-friendly.
Experiența consumatorilor reprezintă o prioritate, deoarece aceștia utilizează telefoanele mobile în toate stadiile luării deciziei de cumpărare.
- Costurile dezvoltării unei strategii de content marketing sunt cu 62% mai scăzute decât cele ale reclamelor plătite și generează de 3 ori mai multe lead-uri. (Content Marketing Institute)
Chiar dacă content marketing-ul era utilizat în trecut doar pentru a trasa deosebirile față de competitori, el devine acum o necesitate pentru fiecare brand. Pe el se fundamentează campaniile de marketing online de succes și de la el pornesc interacțiunile cu clienții.
Content marketing-ul reprezintă astfel o strategie excelentă de a-ți îmbunătăți rezultatele în motoarele de căutare și de a atrage noi clienți prin informații relevante, interesante și de calitate.
- 3,03 miliarde de oameni utilizează Social Media, aceștia fiind într-un procent de 71% mai predispuși să cumpere un produs/serviciu care a fost promovat în această platformă. (Influencer Marketing Hub)
Social Media reprezintă o platformă digitală care favorizează semnificativ interacțiunea dintre brand-uri și consumatori. Ea devine un instrument de publicare a content-ului și nu o modalitate de a obține instant rezultate de marketing.
Dezvoltarea unei strategii în această zonă este esențială, companiile trebuind să definească canalele de comunicare principale, publicul țintă și tipul de mesaje. Un brand nu are responsabilitatea doar de a livra un text, ci de a dezvolta o conversație cu consumatorii prin care să răspundă cererilor acestora.
- Conținutul video poate crește traficul organic cu până la 157%, un procent de 64% dintre consumatori fiind mai predispuși să cumpere un produs/serviciu în urma urmăririi unui material video. (Forbes)
Conținutul video online reprezintă noul pas în promovarea produselor sau serviciilor, brand-urile mature investind în dezvoltarea sa. Ultimele analize arată o creștere surprinzătoare a ratei consumului video, datorită caracterului personal al acestuia.
Publicul preferă acum să primească informația într-o formă vizuală, accesibilă și ușor de digerat, pe baza acesteia luând și deciziile de cumpărare.
- 60% dintre consumatori verifică email-urile de pe telefoanele mobile, iar 70% dintre aceștia șterg instant un email care nu este mobile-friendly. (Duct Tape Marketing)
Email-ul continuă să reprezinte una dintre cele mai bune modalități de trecere a unui lead prin funnel-ul de vânzări, dar trecerea dinspre desktop spre mobile își pune amprenta și în acest segment.
Un business trebuie să se asigure că email-urile trimise sunt ușor de citit pe device-urile mobile, pentru a evita să creeze de la început o experiență negativă. De asemenea, acesta trebuie să dețină un instrument de segmentare a consumatorilor, pentru ca mesajele trimise să fie cât personalizate și relevante.
- Website-urile care livrează conținut pe blog au cu 434% mai multe pagini indexate în motoarele de căutare decât cele care nu au o astfel de secțiune. (TechClient)
Conținutul ajută la crearea funnel-urilor prin care un consumator trece pentru a ajunge la un produs sau serviciu. Cu cât un business livrează mai mult conținut relevant pentru publicul său țintă, cu atât el obține mai mult trafic organic.
Content-ul trebuie să acopere zonele de interes ale consumatorilor și să-i ajute pe aceștia în procesul de cumpărare.