În cadrul agenției de marketing online Klain, avem un proces clar definit prin care trecem orice proiect, pentru a ne asigura că respectam etapele de marketing și că vom construi o strategie de marketing bazată pe nevoile de business care să genereze rezultatele dorite.
Mulți dintre clienții cu care lucram sunt la primul lor contact cu o agenție full digital, de aceea este important pentru noi ca procesul prin care trec să le fie clar, să fie predictibil și să fie ușor de înțeles.
Pentru privire de ansamblu, vom prezenta procesul, care decurge astfel:
-
Brief inițial
În această etapă, clientul împreună cu echipa dedicată din agenție, trec printr-un proces de cunoaștere prin care sunt identificate principalele nevoi și provocări pe care le are un client cu proiectul sau brandul pe care vrea să-l dezvolte.
-
Analiza inițială
În baza informațiilor obținute prin brief-ul de marketing și a discuțiilor care au avut loc după primirea răspunsurilor la întrebările noastre, echipa Klain realizează o analiză inițiala prin care identifică soluții la nevoile identificate și oportunități pentru client în mediul online.
-
Ofertarea & Contractarea
După ce clientul vede care sunt perspectivele agenției legate de proiectul acestuia, soluțiile și oportunitățile pe care le-am identificat în etapa anterioara, clientul primește oferta de colaborare. Pe baza acesteia, se realizează contractul de colaborare.
-
Echipa de marketing
Înainte de demararea procesului de lucru se definește o echipă care să cuprindă specialiștii de care proiectul are nevoie și care vor fi implicați în proiect. Coordonarea lor se realizează de un PM (project manager), cel care va ține legătura cu clientul, împreună cu persoana de sales, cu care s-a încheiat contractul de colaborare.
-
Analiza de marketing
Demararea proiectelor în cadrul agenției Klain, încep cu o analiză de marketing detaliată care are ca scop identificarea contextului pieței în care se află clientul, analiza concurenților, analiză tuturor acțiunilor pe care clientul le-a realizat cu brandul acestuia până în prezent, dar și definirea publicului țintă și a analizei SWOT.
Pe baza informațiilor obținute sunt conturate o serie de recomandări date de echipa Klain pentru client.
-
Strategia de comunicare
În funcție de deciziile de business luate de client, pe baza analizei oferite și a recomandărilor, este realizată Strategia de Comunicare care cuprinde planul de acțiune pentru fiecare canal de comunicare în parte.
-
Implementarea
Implementarea este momentul în care punem în practică tot ce ne-am propus, începând cu partea de identitate vizuala, continuând cu site-ul și ulterior cu campaniile de marketing.
Acesta etapa se realizează pe baza strategiei de comunicare și a planului de acțiune agreat.
-
Monitorizarea rezultatelor
Una din etapele cele mai importante este cea de monitorizare a rezultatelor. Aici, noi, urmărim în timp real ce rezultate obținem în desfășurarea unei campanii de marketing sau în timpul comunicării constante care se realizează lunar.
Monitorizarea este etapa prin care optimizăm anumite acțiuni pe care le realizăm, cu scopul de a ne atinge KPI-urile pe care ni le-am propus în strategie.
-
Feedback
După fiecare proiect pe care îl realizăm, solicităm feedback clientului nostru. Scopul fiind de a ne asigura că ceea ce ne-am angajat la începutul colaborării s-a atins pe tot parcursul procesului. Dacă, identificăm acele probleme care au existat în procesul nostru de lucru, le remediem și le ajustăm, tocmai pentru a ne asigura că la final, ne atingem misiunea noastră și anume să generăm profit pentru client cu prezența lui în mediul online.
Ca orice proces, acesta nu este perfect ci perfectibil, însă noi consideram că e important să ști fiecare etapa prin care treci sau urmează să treci, pentru a te putea focusa pe acțiunile de marketing efective care generează rezultatele dorite.
Dacă și tu îți dorești să generezi profit cu prezența în mediul online a brandului tău, te invit să ne contactezi și să descoperi avantajele pe care le are un proces de marketing clar definit.