Dacă ar fi să definim marketingul digital, acesta este un termen umbrelă care cuprinde toate procedurile de promovare care au loc în mediul online. În plus, marketingul digital se bazează pe date concrete și măsurabile în timp real, precum și pe o targetare precisă cu ajutorul tehnologiei.
Printre cele mai importante activități de marketing digital se numără: optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), campaniile plătite (PPC), crearea de conținut, e-mail marketing-ul, campaniile de display (prin bannere), social media, promovarea pe mobil și multe altele.
Acum dacă am lămurit treaba cu marketing-ul digital, ce este o agenție de digital marketing și ce face aceasta?
În primul rând, focusul unei agenții de digital este ROI-ul clientului sau rata de recuperare a investițiilor. Aceasta știe care îi sunt punctele forte și deține cunoștințele și uneltele necesare, elemente care fac diferența dintre un proiect sortit eșecului sau un proiect de succes.
Agenția de digital înțelege care este specificul business-ului tău, după care analizează toate oportunitățile de promovare, creează strategii personalizate, măsoară și optimizează tot timpul pentru a aduce cele mai bune rezultate.
O agenție de marketing digital presupune o echipă completă de graficieni, web developeri și specialiști de marketing. În acest fel, poate să înțeleagă cu exactitate care sunt nevoile clienților și să vină apoi cu soluții la problemele identificate. Fără o echipă specializată pe mai multe domenii ar fi imposibil de creat anumite strategii care să cuprindă toate cerințele clientului.
Foarte multe companii aleg varianta unei agenții pentru a-și externaliza serviciile de marketing, deoarece este mult mai profitabil decât să aibă propria lor echipă de marketing. Pe lângă costurile mult mai scăzute, unde mai punem și expertiza, experiența și creativitatea persoanelor dintr-o agenție care sunt focusate doar pe îndeplinirea obiectivelor clientului prin crearea de strategii complete?
Și nu în ultimul rând, valoarea unui agenții de digital este dată de către specialiștii săi, și mai ales de oamenii de marketing. Poate mulți dintre voi vă gândiți că munca unui marketer înseamnă navigat toată ziua pe internet (poate uneori și noaptea). Pentru că ne place ceea ce facem, pentru noi este foarte important să rămânem la curent cu tot ceea ce se întâmplă în nișa noastră. Fără o continuă perfecționare, roadele muncii ar fi inexistente.
Având în vedere că tehnologia evoluează de la o zi la alta, iar modalitățile de promovare care au mers bine acum ceva timp, astăzi nu mai au niciun impact. Astfel, pentru a putea face față unui mediu concurențial din ce în ce mai avid, un om de marketing trebuie să posede o serie întreagă de abilități pentru a se asigura că poate să-i ofere clientului exact ceea ce el are nevoie. Și nu sunt puține. 😀
Cei de la Smart Insights au identificat 20 de competențe de bază, printre cele mai importante numărându-se: abilitatea de a crea o strategie de marketing digital și o planificare integrată, oferirea de suport, promovarea pe rețelele de socializare, creare de conținut, e-mail marketing, și multe altele, după cum se poate observa și în imaginea de mai jos.
Sursa foto: SmartInsights.com
Astfel, o agenție de comunicare digitală poate să îți ofere servicii integrate de marketing care să te ajute să-ți atingi obiectivele tale de business. Dacă știi care sunt acestea și ai nevoie de o echipă specializată, ne-ar face mare plăcere să te ajutăm. 🙂