Sursă foto: freepik.com

Cu cine alegi să lucrezi: Agenție de Digital Marketing sau Freelancer?

Fie că ai nevoie de o identitate vizuală, rebranding, un website sau content pentru social media, probabil te-ai întrebat dacă ar trebui să optezi pentru o agenție sau un freelancer. Nu există un ,,e cel mai bine așa’’, ambele putând funcționa la fel de bine, depinde care opțiune se potrivește cel mai bine nevoilor business-ului tău.

Înainte de toate, ar trebui să ai răspuns la următoarele întrebări:

1. Care sunt nevoile business-ului și care este scopul final?

2. Care este bugetul?

3. Care este deadline-ul?

Cine, ce?

Freelancerul

Persoană pe cont propriu, specializată pe un domeniu.

Sursa foto: GIPHY

Agenția

O echipă formată din mai multe persoane specializate pe câte un domeniu condusă de un manager.

Sursa foto: GIPHY

Atât colaborările cu un freelancer, cât și cu o agenție vin cu o serie de argumente pro și contra. Raportându-le la nevoile tale, poți lua destul de simplu o decizie informată.

Argumente pro freelancer

Costuri

În cele mai multe dintre cazuri un freelancer taxează mai puțin decât o agenție.

Flexibilitate

Orele de lucru nu sunt neapărat restricționate de un program 9-17, freelancerii putându-le muta astfel încât să coincidă altor nevoi.

Dedicație

Dacă nu urmăresc un burnout, freelancerii vor evita să lucreze la 10 proiecte în același timp, dedicând o mai mare atenție proiectului tău.

Argumente contra freelancer

Dependență

Fiind o singură persoană, dacă freelancerul se îmbolnăvește sau are urgențe personale, proiectul tău se va amâna.

Încredere

Nu toți freelancerii au o reputație consolidată, de aceea este indicat să verifici portofoliul lor sau să vorbești cu alte persoane care au lucrat cu ei. În condițiile în care tu îți pui întrebarea dacă freelancerul o să livreze ceea ce ai nevoie, la rândul său acesta se va întreba dacă o să fie plătit la timp. Astfel funcționarea eficientă a unei colaborări ține de o încredere reciprocă.

Specializare

De obicei, un freelancer va fi specializat pe unul-două domenii. Dacă se pricepe la toate: branding, web design, content și implementare, pe deasupra toate la un preț mic, cel mai probabil calitatea nu va fi la nivelul așteptărilor.

Mituri despre freelancer

,,Îl poți contact la orice oră, lucrează noaptea și duminica.’’ – Fiind mai flexibili, poți solicita discuții sau deadline-uri la anumite ore, dar acestea presupun stabilirea prealabilă a unor limite clare.

,,Taxează mai puțin pentru că nu livrează așa bună calitate.’’ – Taxează mai puțin pentru că este solo player, un freelancer poate avea chiar o experiență de 10 ani. (mindblowing fact: există freelanceri care lucrează la o agenție în același timp, wow)

Argumente pro agenție

Întregul pachet

Agenția te poate ajuta cu un proiect cap-coadă, fiecare membru al echipei fiind specializat, dar având și o perspectivă de ansamblu.

Soluționarea problemelor

Dacă intervine o problemă, o întreagă echipă poate participa la rezolvarea ei, fiecare membru aducând punctul său de vedere unic.

Efort în plus

De regulă, o agenție va semnala diferite lacune/probleme care există la nivelul  întregului brand. De exemplu, în cazul unui rebranding, dacă numele brandului este unul nepotrivit, acest lucru se va semnala și se va putea modifica de către un membru specializat al echipei.

Siguranță

Controlul echipei, al respectării timpilor și condițiilor se va face de un project manager, care răspunde de întregul proiect.

Proces de lucru

Un proiect realizat cap-coadă de către o echipă consolidată (în opoziție cu a lucra pentru un website cu un freelancer pe design, unul pe content, unul de implementare) va avea o continuitate și te va scuti de a asuma chiar tu un rol de project manager raportat la o echipă de freelanceri (care nu se cunosc între ei și nu își cunosc modul de lucru, auch.)

 

Argumente contra agenție

Cost

Cea mai mare piedică a business-urilor care au un buget mic disponibil. Agențiile taxează mai mult, deoarece au mai mulți angajați și mai multe costuri.

Proiecte în paralel

Cel mai probabil, o agenție lucrează la mai multe proiecte în paralel, ceea ce poate însemna că timpul de realizare este mai lung.

Mituri despre agenție

,,Dacă nu vorbești direct cu designerul însemnă că el nu știe ce ai nevoie.’’ – Toți memberii echipei lucrează pe baza informațiilor primite de la project manager și din brieful inițial. Dacă este nevoie de întâlniri cu designerul/content writerul, acestea sunt posibile și chiar încurajate.

,,Dacă se ocupă agenția, treaba ta s-a încheiat.’’ – Tu ești în continuare responsabil de viziunea, misiunea și valorile brand-ului tău, echipa se va ocupa de conturarea mai clară a acestora și de comunicarea lor eficientă în online.

Colaborarea cu o echipă deja formată din agenție poate fi ceea ce ai nevoie sau poate un freelancer solo este mai potrivit pentru tine.  Acum poți lua o decizie informată bazată pe nevoile business-ului tău.

Crezi că ai nevoie de o agenție de digital marketing? Te invităm la o cafea.

Nu ești încă sigur ce ai nevoie? Tot te invităm la o cafea pentru a te ajuta să iei o decizie potrivită.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.