Sursă foto: dreamstime.com

Cum să alegi secțiunea de comentarii pentru site-ul tău?

Oamenilor pe place să își dea cu părerea pe orice subiect, mai ales pe cele care îi interesează în mod direct. Dacă ai un site cu blog, un site de conținut zilnic/săptămânal sau un blog, este necesar să ai o secțiune de comentarii unde utilizatorii să își poată expună punctul de vedere asupra subiectului și unde să poată cere informații în plus. Comentariile sunt și o bună modalitate să vezi ce caută exact persoanele care ajung pe site-ul tău, ce ai putea îmbunătății și feedback-ul în timp real. Nu te gândi de două ori dacă să îți activezi sau nu o secțiune de comentarii, ci mai degrabă alocă acest timp să îți dai seama care modalitate este cea mai bună. Ai de unde alege, eu îți prezint 3 dintre cele mai folosite.

  1. Sistem de comentarii standard

Acest sistem de comentarii standard este la pachet cu WordPressul și alte platforme de tip blog precum Blogger sau Tumblr. Depinzând de platforma folosită, vei putea să moderezi comentariile și să alegi dacă vrei ca cei care comentează să se înregistreze sau nu. Utilizatorii vor putea să își lase numele, prenumele, nickname-ul și website-ul. Acest sistem este ușor de folosit și rapid, însă nu îți oferă posibilitatea să ai setări avansate pentru moderare sau anti-spam. Ca să previi spamul, îți recomand să instalezi plug-inul Akismet, care folosește un algoritm care detectează spamurile, însă nici acesta nu le vede chiar pe toate.

  1. Facebook comments

Având în vedere că Facebookul este cea mai utilizată platformă de socializare, îți recomand să oferi utilizatorilor tăi posibilitatea să comenteze utilizând profilul lor de Facebook sau pagina de business. Este o metodă foarte ușoară ca cineva să îți lase comentarii și automat vezi cine este acea persoană, detalii legate de contul personal sau de business, iar cel mai important aspect este că ajungi să cunoști exact detalii despre grupul tău țintă. Plus de asta, Facebook-ul îi notifică dacă cineva a dat like comentariului lăsat sau dacă și altcineva a comentat. Astfel, încurajezi discuția mai pe larg și reîntoarcerea la site-ul tău. Și nu în ultimul rând, utilizatorii au opțiunea de a bifa o căsuță care distribuie automat comentariul lor pe rețeaua de socializare, angajând prieteni și alte persoane în discuție.

  1. Disqus

Sistemul de comentarii Disqus este mai greu de utilizat de către cititori, însă odată creat un cont cu emailul lor sau cu profilul de Facebook/Twitter/Google+ aceștia pot comenta oriunde este implementat acest sistem. Unul dintre cele mai mari avantaje al acestui sistem este notificările pe care le primesc pe email cei care au comentat de fiecare dată când cineva răspunde comentariului sau când apare un nou comentariu. Disqus are și setări avansate care oferă posibilitatea să moderezi comentariile, să aprobi instant doar comentariile care sunt înregistrate cu email valid și să primești diferite informații despre utilizatori.

Dar care este cel mai bun sistem pentru site-ul tău?

Aici depinde foarte mult de cum vrei tu să arate și dacă vrei sau nu să ai o bază de emailuri valide pe care să o folosești pentru newslettere. Depinde și de faptul dacă îți dorești neapărat să moderezi comentariile sau dacă vrei să îți cunoști cititorii mai bine. Ca să alegi, cel mai bine este să testezi și să te uiți cum fac și alte site-uri.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.