În zilele noastre informațiile ne înconjoară pretutindeni, indiferent dacă suntem în mediul online sau pe stradă. În aproximativ 90% din cazuri, informațiile transmise creierului conțin elemente vizuale, imaginile fiind procesate de 60.000 de ori mai repede decât un text.
Datorită dezvoltării rapide a rețelelor de socializare, consumatorii sunt expuși unui număr tot mare de postări pe Facebook sau Instagram, clipuri video, texte sau mesaje. Având în vedere necesitatea de a citi sau vizualiza imagini în câteva secunde, designul grafic joacă un rol din ce în ce mai important nu numai în construirea conștientizării și recunoașterii mărcii, ci și în atragerea atenției utilizatorului.
Când vine vorba despre comunicarea pe social media, designul grafic este partea decisivă în constituirea unei strategii generale. Imaginile atrag mereu atenția iar împreună cu un text bun, mesajul transmis este mult mai ușor de înțeles.
Mai departe vom discuta câteva puncte care reflectă importanța designului grafic pentru social media:
-
Comunicarea prin intermediul materialelor grafice are o performanță mai ridicată față de cea prin texte simple
Prima impresie contează, iar postări vizuale atrag atenția cititorilor într-o clipă, urmând ca doar după să parcurgă și conținutul de tip text.
De exemplu, fotografiile de pe Facebook generează mai multe „aprecieri” și „distribuiri” decât textele simple, videoclipurile sau link-urile. Informațiile noi și diferite sunt mai ușor de reținut atunci când sunt prezentate vizual, mai degrabă decât în format text.
Dacă dorești să interacționezi cu utilizatorii într-un mod inventiv și captivant, atunci designul grafic este calea potrivită. Nu numai că postările aduc mai mult trafic, dar ele au și un impact asupra utilizatorilor, făcându-i să-și dorească să te urmărească pentru a fi la curent cu alte informații interesante.
-
Îți face brandul cunoscut
Cu cât designul folosit în comunicarea pe rețelele sociale este unitar, cu atât mai ușor va fi pentru consumatorii să-ți recunoască brandul.
Pentru o strategie solidă de branding, trebuie să ai în vedere o schemă de culori, cuvinte și fonturi utilizate în mod regulat. De asemenea, logoul tău trebuie să se potrivească cu planul de ansamblu al designului creat.
Dacă materialele grafice de pe pagina ta de socializare sunt proiectate la întâmplare, fără a avea în vedere o strategie, urmăritorii pot fi confuzi și pot rata noile tale postări.
-
Atrage trafic către site-ul tău
Design-urile grafice plăcute nu numai că atrag privitorii pe paginile rețelelor de socializare, ci și promovează site-ul web, conducându-i spre acesta. Când prezinți informații relevante cu un design atractiv pe social media, îi vei face pe utilizatori să-și dorească să îți viziteze site-ul web.
Odată ajunși pe site aceștia pot descoperii nu doar produsul sau serviciul din postarea de pe social media, ci și restul ofertei tale. La final un astfel de utilizator poate deveni client dacă produsul sau serviciul se potrivește nevoilor sale.
Există multe instrumente online și offline de design. Cu toate acestea, atunci când vorbim despre design grafic în social media marketing, ne referim la design-uri profesionale. Lucrând cu profesioniști, poți avea conținut grafic mai creativ și inovator, astfel de elemente grafice fiind mai distincte pentru brandul tău.
La final îți lăsăm câteva sfaturi de care să ții cont la crearea materialelor grafice pentru comunicarea pe rețelele sociale:
- Folosește imagini sau fotografii de calitate înaltă;
- Folosește elemente vizuale variate;
- Adaugă logo-ul sau alte informații ale business-ului tău pe materialele grafice;
- Folosește fonturile și culorile brand-ului tău pentru toate materialele grafice;
- Utilizează dimensiunile recomandate de diferitele rețele de socializare.
Vrei să-ți dezvolți comunicarea pe social media și nu numai?
Vizitează-ne pe klain.ro pentru a afla cum putem contribui la dezvoltarea business-ului tău.