Sursă foto: dreamstime.com

De ce Facebookul nu aduce rezultate pentru afacerea ta

Oricine poate crea o pagină de Facebook și oricine poate să-și promoveze afacerea acolo, nu-i așa? Concepția generală e că promovarea pe Facebook este un lucru ușor, și totuși, pentru afacerea ta de ce nu aduce rezultate? Citește în continuare dacă vrei să afli răspunsul la această întrebare și vei vedea cum poți să remediezi problema într-un timp relativ scurt.

Ai un profil de Facebook, nu o pagină

În cazul în care încerci să îți promovezi afacerea printr-un profil personal de Facebook, îți recomand să te oprești. Oamenii nu vor să adauge ca prieteni o pensiune sau un restaurant. Rezervă profilul pentru activitățile tale personale, iar pentru afacerea ta, creează-ți o pagină de Facebook. Este extrem de simplu să faci asta, prin doar câteva apăsări de buton, e gratuit și te va ajuta mult mai mult să aduni vizibilitate decât un profil. Pe de altă parte, în cazul în care afacerea ta este prezentă pe Facebook deja printr-o pagină neoficială (creată automat) este necesar să o preiei și să o unești cu pagina pe care o creezi acum. Faci asta pentru a evita confuzia „fanilor” tăi (cei care îți apreciază afacerea sau care o caută în mediul online). Ca să înțelegi, dacă există acea pagină neoficială, e posibil ca aceasta să apară în căutări înaintea paginii tale, iar astfel, utilizatorii dau check-in sau caută informații în locul nepotrivit.

Nu ai publicul potrivit

Când vine vorba de afaceri, cifrele sunt cele mai bune prietene ale afacerii tale. Ținând cont de asta, multă lume se raportează la numărul de like-uri al unei pagini ca la un succes sau eșec. Însă, după părerea mea, și nu doar a mea, valoarea unui business nu se măsoară în numărul de like-uri, ci în calitatea acestora. Altfel spus, este de preferat să ai mai puțini fani, dar mai devotați, decât să ai mulți fani care să te cunoască doar ca „încă o pagină de Facebook la care am dat like”. Alege întotdeauna calitatea fanilor asupra cantității acestora. Pe lângă asta însă, e important să alegi fanii potriviți. Dacă tu ai un produs care se adresează femeilor (de exemplu, un produs fashion), nu încerca să atragi bărbații în business-ul tău pentru că nu ei sunt cei interesați de produs.

Ai înțeles greșit scopul unei pagini de Facebook

Ți-ai creat o pagină de Facebook, ai adunat o mulțime de fani și te-ai asigurat că aceștia sunt ideali pentru afacerea ta și totuși nu reușești să vinzi nimic pe Facebook. Dacă ești de acord cu propoziția anterioară, ai înțeles greșit care este scopul unei pagini de Facebook. Aici, este important să interacționezi cu fanii tău, să le arăți latura ta umană, să le răspunzi întrebărilor, nelămuririlor și reclamațiilor, dar și mulțumirilor. Pe viitor, încearcă să iei în calcul regula 80-20 – 80% socializare și 20% promovare cu scopul de a vinde. Astfel, oamenii vor fi mult mai înclinați să aibă încredere în brandul tău pentru că nu vor fi agasați zilnic cu promoții și oferte. Tot aici, ține cont că trebuie să existe o frecvență și o relevanță constantă în ceea ce postezi. Cu alte cuvinte, publică lucruri relevante pentru businessul tău (articole interesante din domeniu, noutăți, lucruri amuzante care au legătură cu domeniul tău de activitate și așa mai departe).

Nu analizezi rezultatele

Un alt motiv pentru care e foarte posibil ca Facebook să nu îți aducă rezultatele pe care le doreai este faptul că nu analizezi rezultatele pe care le obții. Dacă faci anumite tipuri de postări pentru că „așa face toată lumea”, „așa spune regula” sau „așa vreau eu”, fără să analizezi ce impact au, ai șanse mari de eșec. Urmărește performanța postărilor tale în datele din Insights (statisticile paginii) și vezi ce are efect și ce nu. Tot de acolo poți descoperi care sunt cele mai bune ore pentru a posta, în funcție când sunt activi fanii tăi și multe alte date relevante.

Recomandarea mea este să ții minte următoarele: Prima regulă din Social Media este că nu există reguli în Social Media. „Regulile” existente sunt mai degrabă ghidaje sau „bune practici”, dar, de cele mai multe ori, ce funcționează pentru o pagină, nu va funcționa pentru cealaltă. Dacă vrei să încerci ceva, încearcă, dar analizează apoi și vezi dacă a funcționat sau nu și de ce, dar și cum ai putea să o faci să funcționeze de aici înainte.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.