Sursă foto: dreamstime.com

De ce scriem diferit pentru online? Elemente cheie. Partea I

Înainte de a ne apuca să facem conţinutul necesar pentru un website, trebuie să cunoaştem anumite elemente cheie. Dacă nu facem o cercetare în prealabil şi nu ne extindem aria de cunoştinţe despre ceea ce vom scrie, riscăm să avem un conţinut ineficient, iar la final să ne întrebăm de ce site-ul nostru nu face conversii. Pentru asta este important să urmăm o strategie stabilită de la bun început şi să ne facem cercetarea înainte de a scrie ceva.

Conţinutul unui site merge mână în mână cu designul şi arhitectura acestuia. Nu putem face conţinut dacă nu ştim sau nu avem o viziune asupra produsului final, iar pentru asta este necesar să cunoaştem:

  • Nevoile utilizatorului la care ne adresăm
  • Nevoile bussines-ului despre care scriem
  • Structura şi arhitectura site-ului pe care va apărea conţinutul nostru
  • Modul de interacţiune
  • Designul site-ului
  • Brandul

Aceste elemente sunt total diferite de variantele tradiţionale de livrare de conţinut, deoarece utilizatorii au o altă interacţiune cu online-ul decât cu print-ul. Ei trec de la citirea unui conţinut static dintr-un ziar, o revistă sau o broşură de prezentare la un conţinut dinamic, din care pot afla mult mai multe informaţii. Iar aici este momentul în care ne putem pierde utilizatorii. Având la dispoziţie aproape o cantitate nelimitată de informaţii, ei vor căuta în mai multe locuri, vor compara produse şi recomandări, iar dacă nu le dăm ceea ce au nevoie, adică un conținut relevant, vor pleca la concurenţă, unde poate anumite lucruri sunt explicate mai bine.

Trebuie să înţelegem de la bun început că oamenii nu citesc pe online, ci scanează majoritatea conţinutului existent. Chiar dacă noi, creatorii de conţinut, vrem să credem că utilizatorii stau şi absorb fiecare cuvânt pe care noi l-am scris, trebuie să ne punem în pielea lor şi să recunoaştem că aşa facem şi noi de cele mai multe ori. Dacă textul nu ne acaparează de la primele propoziţii (sau chiar de la titlu) este prea puţin probabil că vom sta să căutăm totuşi o informaţie relevantă undeva în interiorul textului. Chiar şi noi suntem utilizatorii finali al multor site-uri, astfel că ar trebui să ne uităm ce fac ei rău, pentru ca noi să evităm acele greşeli şi să reuşim să livrăm un conţinut relevant şi unic, unul care să ţină cititorul nostru pe site şi care, mai apoi, să facă o conversie.

Chiar dacă de multe ori clienţii noştri doresc să facă ei conţinutul, în ideea în care ei îşi cunosc mai bine business-ul lor, iar noi doar să îl corectăm şi să îl aşezăm în pagină, trebuie să le explicăm că sunt anumite elemente pe care noi le urmărim şi care sunt importante în crearea de conţinut, dar şi că putem să facem un text corect şi coerent care să vândă. Până la urmă, asta este specializarea noastră şi pentru asta ne-am pregătit :). Nu în ultimul rând, trebuie să le reamintim că noi avem o viziune mai clară asupra site-ului final şi că anumite texte trebuie să fie făcute după design-ul stabilit în prealabil.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.