Primele două părţi ale acestui articol le-am dedicat elementelor cheie din procesul de creare al unui text şi utilizatorilor. În acestea, vă spuneam că este foarte important să cunoşti businessul despre care scrii şi utilizatorii la care te adresezi, deoarece în online este foarte importantă diferenţierea şi atingerea grupului ţintă. Dacă nu reuşim acest lucru prin textele pe care le scriem, atunci sunt şanse mari ca utilizatorul să nu facă aceea conversie pe care o vrem.
În această ultimă parte al articolului voi vorbi despre importanţa cunoaşterii obiectivelor businessului şi scopul conţinutului, iar la final voi introduce câteva elemente de SEO la care trebuie să fim atenţi.
Obiectivele businessului
Obiectivele businessului nu sunt doar cele pe care le cunoaştem noi, creatorii de conţinut, ci înglobează obiectivele tutor departamentelor din firmă. Pentru a face un text care să balanseze nevoile clienţilor şi ale businessului, trebuie să facem o mică cercetare printre oamenii firmei şi să aflăm ce şi-ar dori şi ei să transmită prin ceea ce scriem noi. Acest balans este foarte important pentru a menţine o constanţă în comunicarea firmei cu clienţii.
Scopul conţinutului
Există mai multe tipuri de conţinut:
- De informare
- De educare
- De divertisment
- De schimbarea comportamentului
Fiecare tip de conţinut este dedicat unui anumit segment ţintă. Totodată, modul în care este redactat articolul/textul diferă în funcţie de scopul acestuia. Înainte de a scrie, trebuie să ştim pentru ce fel de site vom scrie, de asta este important cunoaşterea businessului în primul rând, şi spre ce tip de utilizator ne îndreptăm.
Poate exista un mix de conţinut. Nu zice nimeni să nu amesteci un text de informare cu unul de schimbare de comportament. Evident că acest mixaj se va întâmpla pe pagini sau secţiuni diferite. Până la urmă, totul depinde de modul de comunicare şi scopul conţinutului. Să nu uităm că scrierea de texte ţine de creativitate, iar unde ni se dă mână liberă un pic de joacă nu face nici un rău, atâta timp cât urmărim obiectivele stabilite în prealabil
SEO
SEO, sau Search Engine Optimization, este un departament diferit de crearea de conţinut. Doar că acestea două se intersectează tot mai des, mai ales că motoarele de căutare caută acel conţinut care este relevant şi unic ca să îl ofere utilizatorilor. Pentru a putea ajunge în topul motoarelor de căutare trebuie să urmărim anumite lucruri:
- Cuvinte cheie: aceste cuvinte predefinite sunt centrul textelor noastre. În anumite cazuri ne construim textul în jurul acestora şi le includem pentru ca motoarele de căutare să găsească textul nostru printre milioanele de texte care sunt pe internet
- Conţinut nou periodic: este important să actualizăm conţinutul nostru periodic şi să includem sau să excludem anumite fragmente. Dacă vrem ca utilitarorii să se întoarcă des la noi pe site, atunci trebuie să le oferim informaţii noi. O secţiune de blog este destul de utilă pentru a realiza acest lucru. De asemenea, motoarelor de căutare le place să vadă conţinut proaspăt.
- Cuvinte uzuale: acestea sunt acele cuvinte pe care toată lumea le foloseşte. Trebuie incluse în textele noastre pentru ca utilizatorii să înţeleagă ce vrem să le zicem. Să nu uităm să vorbim pe limba lor. Plus de asta, oamenii caută cuvinte uzuale în motoarele de căutare.
- URL-ul: nici nouă nu ne place atunci când vedem un URL lung şi nesfârşit care cuprinde numeroase categorii şi subcategorii, dar şi un titlu lung. Trebuie să fim atenţi cum construim URL-ul pentru pagina noastră pentru ca acesta să fie cât mai user friendly.
Sper că v-am lămurit de ce scriem diferit pentru online şi de ce acest proces necesită un timp mai îndelungat. Următoarele articole sunt dedicate în exclusivitate conţinutului şi caracteristicilor acestuia.