Sursă foto: dreamstime.com

De ce scriem diferit pentru online? Utilizatorii. Partea II.I

Utilizatorii, sau cei care ne citesc, sunt un factor foarte important în procesul de creare de conținut pentru website-ul nostru. Până la urmă, ei sunt publicul nostru țintă și cei care vor “judeca” ceea ce am scris. Despre informațiile pe care trebuie să le cunoaștem despre utilizatori înainte de a ne apuca să facem texte am scris în a doua parte al acestui articol. Acolo am punctat cele mai importante aspecte și faptul că este necesar crearea unui personaj bazat pe profilul grupului țintă pentru a putea explica pe limbajul lor ceea ce vrem noi să transmitem. Astăzi, o să vorbesc tot despre utilizatori, dar din perspectiva nevoilor lor.

Nevoile și scopurile utilizatorilor

Înainte de a ne apuca de scris, mai rămân câteva aspecte de cunoscut despre cititorul nostru. În primul rând, trebuie să ne punem o întrebare importantă: De ce ar accesa cineva site-ul nostru? (Ce caută pe site?) Dacă acesta este făcut doar de dragul de a înregistra un domeniu și de a mai da un URL de analizat motoarelor de căutare, atunci această întrebare nu își are rostul. Efectiv, nu avem un scop anume. Dar dacă vrem să transmitem o informație utilă, relevantă și unică, trebuie să ne cunoaștem scopurile, astfel încât utilizatorul nostru să găsească ceea ce caută.

În al doilea rând, ne concentrăm pe o altă întrebare importantă: Cum îl putem ajuta? Dacă am identificat răspunsul sau chiar răspunsurile pentru prima întrebare, atunci este necesar să căutăm metode prin care să îl ajutăm să găsească și el acele informații pe care le caută. Să nu uităm, totuși, că scopul textelor noastre este de a capta atenția utilizatorului pentru ca acesta să facă conversii. Sunt numeroase metode prin care acestea se pot face, printre care articole relevante și unice, informații corecte și verificate, prezentări personalizate, etc.

Dacă nu putem identifica nevoile și scopurile utilizatorilor de la bun început, ceea ce este total nerecomandat, putem face chestionare interne pe site, focus grupuri sau putem cere părerea celor care ne citesc/ne vor citi.

Contextul folosiri

Degeaba scriem pentru un public țintă care nici măcar nu are posibilitatea de a ne citi. Este ca și cum am încerca să vindem carne vegetarienilor. Sunt câteva aspecte de urmărit și de știut la acest punct:

  • Locul folosiri site-ului
  • Momentul folosiri site-ului
  • Dispozitivul de pe care este folosit site-ul

Poate “folosi” nu este cel mai potrivit cuvânt, dar înglobează cam toate acțiunile care se pot efectua pe un site. Dacă utilizatorii noștri intră pe site de la birou, cu siguranță nu prea au mult timp la dispoziție să navigheze printre pagini și conținut, astfel că trebuie să le oferim informații precise și nu chiar printre cele mai lungi. Tot de acest aspect se leagă și dacă aceștia citesc site-ul în pauza de cafea. De exemplu: în caz că avem un site cu subiecte de dimineață, destinat persoanelor care caută informații la primele ore ale zilei, precum este BunaDimineata.ro, atunci trebuie să livrăm conținut care să se lege cu viziunea site-ului. Degeaba scriem cum să doarmă mai bine seara, dacă ei caută cum să îți îmbunătățească diminețile.

Un ultim aspect de ținut minte în contextul folosiri este dispozitivul de pe care este accesat site-ul nostru. Odată cu evoluția tehnologiei, tot mai multe persoane accesează internetul de pe telefon sau tabletă. De asta este foarte important să facem site-uri responsive, care să se ’’muleze’’ pe orice telefon și tabletă, dar asta este deja treaba programatorului:)

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.