Definirea conceptului de performance marketing a devenit necesară odată cu evoluția cerințelor pieței și clienților, care vor să știe cât mai exact ce anume consumă bugetul de promovare, și nu numai. Însă, înainte de a defini performanța în marketing, apare necesitatea de a măsura rezultatele. Nu putem spune despre o campanie că a fost performantă sau nu dacă nu ne stabilim încă de la început unde vrem să ajungem și ce vrem să obținem cu aceasta.
Iată care sunt pașii pe care trebuie să-i respectăm pentru a avea campanii de marketing care să performeze:
- Stabilirea obiectivului campaniei: dacă stabilim încă de la început care e scopul principal pentru care optăm pentru o anumită campanie și ce vrem să obținem cu ajutorul ei, ne va fi mult mai ușor să și ajungem la o concluzie;
- Măsurarea rezultatelor: obiectivele pe care le-am stabilit la început trebuie să fie SMART, deoarece astfel ne va fi mai ușor să măsurăm rezultatele acestora;
- Adaptabilitate în timp real: în funcție de indicatorii de performanță, se poate interveni în timp real, pentru ca rezultatele să fie cât mai performante;
- Plata pe rezultatele obținute: în performance marketing, avantajul principal este faptul că plătești doar pentru rezultate. Astfel, nu irosești nici un ban și știi exact spre ce mediu merg și cum sunt consumați în cadrul campaniilor.
Toate acestea sunt influențate în mod direct de factori care contribuie la creșterea performanței. Astfel, vom enumera câteva beneficii cheie ale performance marketingului:
- Transparența: prin măsurarea rezultatelor campaniilor oferi transparență clienților, iar acestea pot fi verificate ulterior și pot contribui la luarea unor decizii inteligente;
- Colaborare: de cele mai multe ori, realizarea unui parteneriat aduce un plus de valoare campaniilor, respectiv le ajută să crească în performanța rezultatelor;
- Valoarea completă a acțiunilor: mediul online ne permite să ne extindem suficient de mult cu campaniile ca să obținem rezultatele dorite. Astfel, dacă ne raportăm strict la datele furnizate de mediile de promovare, riscăm să pierdem elemente care au contribuit la creșterea performanței. De aceea, trebuie să avem o viziune de ansamblu asupra acțiunilor noastre și să luăm în calcul fiecare rezultat;
- Optimizare în timp real: probabilitatea ca o campanie să performeze dacă o optimizăm în timp real este mult mai mare comparativ cu una pentru care facem acțiunile necesare la început, după care așteptăm doar rezultatul final.
Pentru a te convinge cât de important este performance marketingul, îți spunem ce facem noi concret în cadrul agenției pentru clienții noștri:
- Obiective SMART: Contribuim la dezvoltarea business-ului prin îmbinarea creativității cu focusul pe rezultate. În plus, scopul principal al campaniilor se îmbină cu obiectivele clar definite, care contribuie la atingerea acestora.
- Strategie de marketing: Comunicăm deschis cu clienții oferindu-le consultanță pe perioada desfășurării proiectului. În plus, susținem brandurile în depășirea decalajului dintre lumea ordonată a datelor și cea haotică a comportamentului uman. Identificăm oportunități și dezvoltăm strategii care duc la creșterea business-ului.
- Implementare: Creăm campanii de marketing personalizate în baza nevoilor business-ului, urmărim dezvoltarea profesională în scopul îmbunătățirii serviciilor oferite și privim fiecare pas în spate ca o oportunitate de dezvoltare.
- Monitorizare: Analizăm rezultatele strategiilor de dezvoltare și le optimizăm în funcție de obiectivul principal.