Google, din când în când, face anumite update-uri legate de modalitatea de afișarea a rezultatelor din bara de căutări. Ultima modificare de acest gen a venit de curând, atunci când Google a anunțat că primele rezultate afișate în urma căutărilor pe smartphone-uri vor fi acele site-uri care sunt optimizate pentru varianta de mobile.
Ce înseamnă asta? O mare lovitură pentru site-urile care nu au versiune mobile și care sunt greu de navigat. Tuturor ni s-a întâmplat să căutăm ceva pe browserul din telefon, iar atunci când eram satisfăcuți cu un rezultat să intrăm pe acel site, dar să ieșim instant, deoarece trebuia să apăsăm tot felul de butoane ca să mărim textul sau ne era greu să navigăm dintr-o pagină în alta. Tocmai această problemă au vrut cei de la Google să rezolve.
În ultimii ani, numărul de utilizatori care folosesc telefonul mobil pentru internet a crescut semnificativ. Această grupă nu mai trebuie evitată și trebuie să le oferim o atenție tot mai mare. Într-un studiu realizat de Ipsos Media CT, se arată că peste 60% dintre cei care dețin un smartphone deschid cel puțin o dată internetul pe zi pentru a face diverse căutări. Tot la capitolul cifre putem include și faptul că peste 61,6% dintre români folosesc internetul. Astfel că numărul total de utilizatori, raportat la locuitorii României, este unul destul de mare, ceea ce nu trebuie deloc trecut cu vederea.
Dacă până de curând, Google afișa site-urile în funcție de algoritmii săi fără să țină cont dacă site-ul este mobile sau nu, odată cu acest update tot mai multe site-uri care nu au versiunea mobile pierd poziție în clasament și, implicit, număr de utilizatori.
Ce este de făcut în acest caz? Cel mai ușor mod de a nu pierde din poziție este realizarea unui site care să aibă și versiunea mobile sau realizarea unei versiuni de mobile direct. Deși site-urile care au un ranking bun pe Google și care au conținut atractiv pentru utilizatori nu vor pierde multe poziții, există posibilitatea ca totuși să fie surclasate de alte site-uri concurente.
Cei care au înțeles necesitatea unei versiuni mobile friendly au început deja să le implementeze. Numai în două luni, de când Google a anunțat update-ul, aproximativ 4,7% dintre site-urile de la nivel internațional au creat deja o versiunea mobile, ușor accesibilă de către utilizatori.
Și noi îți recomandăm să creezi o versiune mobile pentru site-ul tău. Vei vedea, și probabil deja observi în rapoartele tale, că tot mai mulți utilizatori îți accesează site-ul de pe smartphone. Fie că faci această schimbare cu echipa ta internă, fie că externalizezi munca, trecerea și la o versiune mobile-friendly trebuie făcută cât mai repede. Iar pentru a crește în poziționare pe Google ai nevoie de o echipă cu experiență, care să cunoască ultimele trenduri și modalitățile de optimizare SEO cele mai bune. Apelează cu încredere la serviciile oferite de noi. Te așteptăm să ne contactezi.