După aproximativ 20 de ani, brandurile DoubleClick și AdWords vor înceta să existe. Acesta este anunțul făcut de cei de la Google în urmă cu câteva zile. Într-o mișcare ce susține eforturile de eficientizare a ofertelor sale, produsele principale de publicitate ale companiei primesc nume noi și se reorganizează, în scopul de a reflecta mai bine capacitățile lor actuale și de a identifica exact zonele de creștere. Alături de această mișcare de rebranding, Google introduce noi soluții prin care să simplifice publicitatea pe platformele lor.
În acest fel, vor exista de acum trei branduri majore:
- Google Ads, care înlocuiește Google AdWords;
- Google Marketing Platform care îmbină serviciile oferite de DoubleClick și Google Analytics 360 Suite;
- Google Ad Manager care integrează într-o platformă unificată brandurile DoubleClick for Publishers și DoubleClick Ad Exchange.
Sridhar Ramaswamy, vicepreședintele care conduce eforturile de publicitate ale companiei, a afirmat într-o conferință de presă că această schimbare vine ca un rezultat al feedback-ului constant primit în ultimii ani cu privire la numărul ridicat de produse și branduri. Acesta poate crea confuzie în rândul oamenilor de marketing și agenților de publicitate, iar din acest motiv s-a optat pentru o simplificare a sa.
Chiar dacă, după cum afirma și Ramaswamy, această decizie reprezintă, în mare parte, doar o schimbare de nume, Google introduce și o nouă platformă, prin care urmărește să ajute afacerile mici în realizarea publicității. Analizăm în continuare consecințele deciziei celor de la Google, urmărind modificările aduse la nivelul fiecărui serviciu.
Google Ads
În istoria sa de 18 ani, Google AdWords a evoluat într-o platformă care suportă o varietate de formate de ad-uri (text, video, display, shopping), în cadrul căreia sunt cheltuite anual sume uriașe. Desigur, aceste caracteristici se vor păstra odată cu introducerea Google Ads care, după cum afirmă și Sridhar Ramaswamy, este o reprezentare mult mai directă a ceea ce advertisement-ul prin Google poate să ofere. „Scopul este acea simplitate și aliniere a mesajului de bază, din prima secundă când este rostit numele” spunea vicepreședintele departamentului de ads al Google.
Mai mult, compania afirmă că, în cazul acestei platforme, acțiunea de rebranding nu reprezintă doar o schimbare a numelui. În scopul încurajării simplității și a susținerii afacerilor mici, care nu au timpul și resursele necesare să gestioneze campanii complexe de publicitate digitală, Google introduce Smart Campaigns.
Altfel spus, Smart Campaigns este dedicat business-urilor locale sau mici, care nu au un staff de marketing dedicat și care pot să nu dețină nici website-uri. El se extinde asupra tuturor proprietăților Google, astfel userii nu au posibilitatea să închidă canale specifice. Optimizarea audienței este automată și este realizată prin algoritmi de machine learning, care urmăresc să targeteze persoanele potrivite utilizând date comportamentale, locații și tipuri de device-uri.
Managerul sectorului Small Business Ads al Google-ului, Kim Spalding, afirma că primele studii arată că Smart Campaigns sunt de trei ori mai eficiente în atingerea audiențelor decât campaniile AdWords Express.
Mai mult decât atât, acestea sunt concepute să funcționeze cu Google My Business, atât în procesul de creare al anunțurilor, cât și al landing page-urilor. Google vine și în sprijinul companiilor care nu au website-uri, generând și găzduind landing page-uri auto-generate și optimizate. Serviciile vor fi disponibile pentru toate conturile Google, până la sfârșitul anului.
Google Marketing Platform
Cu o istorie îndelungată, produsele DoubleClick și Analytics 360 vor fi integrate sub noul brand Google Marketing Platform. Această mișcare este realizată în scopul oferirii posibilității clienților de a planifica, măsura și optimiza campaniile media digitale într-o singură platformă. Răspunsul la nevoia tot mai mare a marketerilor de a lucra în mai multe echipe simultan reprezintă o provocare organizațională și tehnologică pentru Google.
Ideea de unire a DoubleClick și Analytics 360 a pornit de la agenții de publicitate care utilizau deja sisteme de integrare a platformelor și care obțineau rezultate mai bune în urma acestei întreprinderi. Ea permite marketerilor să analizeze rezultatele, să creeze segmente de public și să le activeze, fără a fi nevoiți să folosească două sau mai multe instrumente.
DoubleClick Search, platforma Google de gestionare a căutărilor, devine Search 360. Google Data Studio, Optimize 360, Surveys 360 și Tag Manager 360 fac și ele parte din Google Marketing Platform.
Răspunzând criticii conform căreia ar favoriza excesiv produsele proprii, Google a afirmat că noua platformă este proiectată astfel încât să ofere posibilitatea de a alege, având mai mult de 100 de integrări, soluții externe de calcul și alte instrumente.
Google Ad Manager
Ultimul element care se bucură de rebranding, Google Ad Manager, unifică DoubleClick for Publishers (DFP) și DoubleClick Ad Exchange (AdX), în urma unui proces de peste 3 ani de zile. El vine ca răspuns la majorarea forței de cumpărare a ad-urilor programate.
În 2007, Google câștiga licitația de achiziționare a DoubleClick, în fața unor competitori cum ar fi Microsoft, AOL și Yahoo. Doi ani mai târziu, compania lansa DoubleClick Ad Exchange, iar acum urmărește să îndepărteze constrângerile tradiționale cu privire la ad servers și SSPs (supply-side platforms).
Această mișcare are scopul de a construi noi soluții programatice direct în Ad Manager. Noul cadru de tranzacții și instrumente, precum Optimized Competition, vor ajuta utilizatorii să maximizeze randamentul rezervărilor și al licitațiilor deschise. Google Ad Manager va permite userilor să monetizeze toate zonele de engagement, cum ar fi live stream-urile, jocurile mobile și alte aplicații.
Sursă foto: www.shutterstock.com