Sursă foto: Echipa Klain

Remarketing dinamic și remarketing static

Ce este remarketingul?

Remarketing-ul este o puternică tehnică de marketing care permite promovarea de ad-uri (reclame) celor mai recenți vizitatori ai site-ului tău. Această modalitate de promovare este una foarte eficientă, deoarece reprezintă cea mai potrivită metodã de le reaminti potențialilor tăi clienți de existența brand-ului tău, prin intermediul unor ad-uri personalizate conform intereselor lor.

Codurile de remarketing pot fi plasate fie la nivel de website, fie individual, pe pagini specifice, în funcție de obiectiv. Astfel, poți urmări să retargetezi persoane care au vizualizat un produs sau persoane care au plasat o comandă, de exemplu.

Unul dintre cele mai importante elemente ale unei campanii de remarketing este audiența. În funcție de acțiunea pe care un vizitator o face pe website, dar şi de perioada de timp alocatã de acesta, targetarea poate fi fãcutã în funcție de trei categorii:

• user-ul care face o acțiune (adaugã produse în coş, completeazã un formular, se aboneazã la newsletter etc.),

• user-ul care petrece o perioadã de timp pe website,

• user-ul care viziteazã website-ul, abandonând-ul la scurt timp.

O targetare bine realizatã indicã gradul de interes pe care utilizatorii din categoria respectivã îl manifestã cu privire la conținutul website-ului. De exemplu, un vizitator care trece prin 10 pagini pânã la ieşirea de pe website va avea caracteristici distincte în fluxul sãu de comportament, fațã de un altul care abandoneazã landing page-ul în primele 60 de secunde.

Dacã strategia cuprinde cele mai relevante mesaje adresate celui mai targetat public țintã, campania de remarketing are toate şansele sã se bucure de succes. Cu cât mesajul se pliazã mai bine pe interesele vizitatorului, cu atât şansa ca acesta sã cumpere, creşte. De asemenea, dacã în procesul de targetare sunt luați în calcul utilizatorii care au fãcut o acțiune pe site în ultima sãptãmânã, şansele de reuşitã ale campaniei de remarketing sunt net superioare comparativ cu un grup țintã alcãtuit din persoane care au adãugat produse în coş în ultimele 3 luni, de exemplu.

În funcție de obiectiv, ai opțiunea de a alege între două tipuri de remarketing: static (standard) și dinamic.

Remarketing-ul static (standard) este forma tradițională care îți permite afișarea unor ad-uri cu caracter general. Audiența este alcătuită din utilizatori care au vizitat site-ul și l-au abandonat fără a realiza o acțiune.

Acest tip de remarketing este potrivit pentru consolidarea renumelui brand-ului.

Remarketing-ul dinamic reprezintă o tehnică personalizată care targetează vizitatorii recenți ai site-ului. Diferența dintre remarketing-ul static și cel dinamic constă în faptul că cel de-al doilea folosește un ad specific cu un produs vizualizat, pe care-l afișează user-ului respectiv. Cu alte cuvinte, această tehnică inteligentă de marketing știe ce și cui să afișeze, astfel încât să persuadeze utilizatorul să întreprindã o acțiune.

Campaniile de remarketing dinamic sunt eficiente, deoarece afişeazã atât produsele pe care un utilizator le vizualizeazã, cât şi bestseller-urile din categoria de care potențialul cumpãrãtor este interesat.

Caracteristici

Remerketing-ul static: afișează reclame cu conținut general tuturor vizitatorilor site-ului; este un instrument eficient dacă te adresezi tuturor utilizatorilor; generează rezultate mai mici, comparativ cu remarketing-ul dinamic.

Remarketing sinamic: afișează reclame personalizate anumitor categorii de vizitatori; convertește potențialii cummpărători în clienți; are o rată de click (CTR) mai bună (poate avea o creștere de până la 7 ori) și un cost al conversiei mai scăzut, comparativ cu remarketing-ul static; generează un ROI (return of investment) mai bun față de remarketing-ul standard (cu până la 300%); rata de conversie este de 3 ori mai mare decât în cazul remarketing-ului static.

Prin comparație cu remarketing-ul static, cel dinamic aduce rezultate mai bune în campanii, însă este recomandat să existe teste care să ofere o certitudine, întrucât acestea pot să difere în funcție de specificul business-ului.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.