LinkedIn este pârghia care face legătura între business-uri. El contribuie la crearea conexiunilor și reprezintă un instrument folosit pentru atragerea forței de muncă în companii. LinkedIn este o platformă dedicată mediului de afaceri, cu accent pe generarea de business și facilitarea interacțiunii profesionale.
Dat fiind faptul că LinkedIn este un instrument de business adresat companiilor, deținerea în cadrul acestuia a unui cont pentru companie este o necesitate. Această poziție este accentuată de faptul că, conform studiilor recente, 1 din 3 profesioniști din întreaga lume dețin un cont activ pe rețeaua LinkedIn.
Deoarece în cadrul platformei există peste 55 de milioane de profiluri de business, iar dintre acestea peste 80% desfășoară campanii de promovare, vom oferi în continuare o serie de indicatori privind importanța deținerii unui cont de LinekdIn și relevanța acestei platforme.
-
Dimensiunea economică
Datorită nișei în care activează, platforma Linkedin nu se află în topul celor mai accesate platforme de socializare, însă este una dintre cele mai vechi platforme utilizate în prezent. La nivel mondial, platforma are peste 722 de milioane de membri, număr aflat în continuă creștere.
Topul celor mai urmărite conturi de Linkedin* sunt:
- TED Conferences: 12,5 milioane de urmăritori;
- Google: 12,1 milioane de urmăritori;
- Amazon: 8,6 milioane de urmăritori;
- LinkedIn: 8,2 milioane de urmăritori;
- Microsoft: 7,8 milioane de urmăritori;
- IBM: 6,4 milioane de urmăritori;
- Unilever: 6,2 milioane de urmăritori;
- Nestlé: 6 milioane de urmăritori;
- Accenture: 4,4 milioane de urmăritori;
- Facebook: 4,4 milioane de urmăritori.
-
Influencer Marketing
Chiar dacă campaniile de Influencer Marketing se desfășoară în mare parte pe platforma Instagram, LinkedIn acoperă strict segmentului de business, apărând astfel influenceri dedicați zonei profesionale. Numărul acestora este semnificativ mai redus, însă puterea pe care o au în crearea conexiunilor de business și promovarea afacerilor este semnificativ mai ridicată.
La nivel mondial*, topul celor mai influenți creatori de conținut pe zona de business, stă astfel:
- Bill Gates, co-fondator Microsoft: 28,1 milioane de urmăritori;
- Richard Branson, fondator Virgin Group: 17,33 milioane de urmăritori;
- Jeff Weiner, președinte executiv LinkedIn: 10,76 milioane de urmăritori;
- Ariana Huffington, fondator Huffington Post, fondator Thrive Global: 9,2 milioane de urmăritori;
- Satya Nadella, CEO Microsoft: 7,95 milioane de urmăritori;
- Jack Welch, consultant în management, ex-CEO General Electric: 7,28 milioane de urmăritori;
- Mark Cuban, antreprenor pe zona tech: 6,19 milioane de urmăritori;
- Tony Robbins, autor și Personal Coach: 5,81 milioane de urmăritori;
- Deepak Chopra, autor și fondator Chopra Foundation: 5,72 milioane de urmăritori;
- Daniel Goleman, psiholog și jurnalist: 5,46 milioane de urmăritori.
-
Brand de business versus brand personal
Datorită faptului că LinkedIn este o platformă destinată în special business-urilor care își doresc facilitarea realizării conexiunilor între specialiști, platforma este esențială pentru deținerea unei prezențe active în mediul online. Însă, în cazul acesteia, similar cu situația altor platforme, este să existe o distincție clară între contul personal și cel de business.
Astfel, este indicat ca pe cel profesional să existe informații despre companie, despre angajați, dar și alte detalii relevante de natură business. Pe de altă parte, luând în considerare contul personal, chiar dacă tendința pe acesta poate fi de a posta lucruri mai personale, trebuie să ținem cont de faptul că platforma în sine este de natură business și că accentul trebuie pus astfel pe conținutul profesional.