digital marketing business

Cum a schimbat marketing-ul digital mediul de afaceri?

Trăim în prezent într-o societate dominată de tehnologia digitală. Dacă la un moment dat materialele tipărite, reclamele trimise prin poștă, auzite la radio sau văzute la televizor reprezentau bazele industriei de marketing, acum accentul este pe online, datorită avantajelor pe care internetul le oferă companiilor.

Mulți dintre noi ne amintim că nu cu mult timp în urmă magazinele fizice reprezentau singura modalitate de a intra în contact cu brandurile, angajații din acestea reprezentând punctul de contact principal în comunicarea nevoilor și obținerea informațiilor despre produse. Mai mult decât atât, eram limitați la mediul în cauză pentru a ne forma opinia despre o afacere. Odată cu accentuarea procesului de digitalizare însă, interacțiunea față-în-față a fost înlocuită cu instrumente precum Social Media, newsletter, email, chatbot și aplicații, utilizate în scopul îmbunătățirii experienței clientului în procesul de achiziție online.

Astfel, marketing-ul digital exercită o influență considerabilă asupra interacțiunilor dintre oameni, achizițiilor, obiceiurilor și muncii. Chiar dacă metodele tradiționale nu au dispărut încă, pe măsură ce numărul cumpărăturilor online crește considerabil devine tot mai evident faptul că marketing-ul online este principala opțiune atât pentru fiecare business, indiferent de dimensiunile sale.

Revoluția digitală a schimbat mediul de afaceri pentru totdeauna, continuând să reprezinte unul dintre fundamentele de dezvoltare a companiilor. Acest proces va continua și chiar se va accentua în următorii ani, astfel încât o înțelegere a sa este importantă. De aceea, vom prezenta în continuare câteva moduri în care marketing-ul digital a schimbat mediul de afaceri.

 

  1. Comunicarea imediată cu consumatorii

Cu ajutorul rețelelor sociale și a aplicațiilor de mesagerie, un business poate să interacționeze direct cu clienții în scurt timp și să răspundă facil la toate întrebările acestora legate de produse sau servicii. Mai mult, interacțiunea poate fi menținută chiar și după orele de program prin intermediul unui chatbot automat, integrat pe website, în Social Media sau diverse aplicații.

Această comunicare imediată nu este restrânsă la o singură persoană, în condițiile în care instrumentele marketing-ului digital permit interacțiunea cu multiplii consumatori. Printr-o simplă postare într-un canal de socializare, un update pe website sau o trimitere de email, fiecare cumpărător poate fi informat în legătură cu produsele, serviciile, promoțiile sau reducerile companiei.

În prezent, consumatorii nu doar își doresc să aibă o comunicare instantanee, ci consideră acest aspect o necesitate, orientându-și deciziile de cumpărare în funcție de el. Spre exemplu, conform Microsoft 90% dintre consumatori consideră interacțiunea cu compania un factor decisiv al deciziei de cumpărare, iar conform Salesforce 89% dintre aceștia sunt dispuși să realizeze o nouă comandă în urma unei interacțiuni pozitive și utile.

 

  1. Eliminarea granițelor și a limitelor de audiență

În condițiile în care marketing-ul se desfășoară în mediul online, el este accesibil la nivel global, fără investiții majore. Astfel, acesta oferă business-urilor mici și startup-urilor oportunitatea de a obține o expunere largă în toate colțurile lumii, în timp ce marketing-ul tradițional le restricționa la anume zone demografice.

În acest sens, putem spune că marketing-ul online a echilibrat mediul concurențial. Evident, companiile cu bugete mai mari vor fi în avantaj și în această zonă, însă posibilitatea organizațiilor cu bugete mici și medii de a se face remarcate și cunoscute crește considerabil. Utilizând Social Media, un business de dimensiuni reduse are șansa de a atinge o audiență mare, atât timp cât postează constant și construiește un content relevant și actual. Acest mediu, alături de altele precum website-ul, blogul și media online permit companiilor mici să-și dezvolte rapid încrederea, putând astfel concura mai ușor cu brand-urile a căror credibilitate este deja fundamentată.

 

  1. Utilizarea productivă a datelor

Pentru a vinde un produs sau un serviciu într-un mod eficient într-un mediu concurențial suprapopulat, companiile trebuie să înțeleagă nevoile și dorințele consumatorilor. Cu ajutorul digitalizării și a marketing-ului online, atingerea acestui obiectiv este semnificativ mai facilă. Instrumentele de marketing digital permit o măsurare exactă a performanței și rezultatelor campaniilor desfășurate, cu indicatori precum impresii, click-uri, comentarii, conversii, retenție și așa mai departe.

Monitorizarea în timp real a campaniilor de marketing ajută la construirea în viitor a unor campanii îmbunătățite, iar informațiile cu privire la traficul online contribuie la identificarea canalelor de desfășurare a acestora. În final, datele susțin determinarea unui buget de marketing, dar și reducerea cheltuielilor redundante.

Mai mult, business-urile pot să-și formeze o imagine mai detaliată asupra clienților și publicului țintă, culegând informații despre activitatea lor pe rețelele sociale, preferințele de navigare în website, istoricul comenzilor și interesele exprimate. Toate aceste date pot contribui la personalizarea produselor și serviciilor, la oferirea de informații utile și, implicit, la acoperirea nevoilor consumatorilor.

 

  1. Umanizarea companiei și creșterea personalizării

Chiar dacă putem recunoaște eficiența metodelor de marketing tradiționale precum fluturașii și afișele, trebuie să admitem că acestea nu erau foarte personale. Situația a fost însă similară în momentul în care tot mai multe brand-uri au intrat în spațiul digital, suprapopularea ducând inițial la o lipsă a personalizării. Pentru a depăși această problemă, companiile folosesc o serie de instrumente digitale pentru a determina clienții să se simtă apreciați și prețuiți.

Astfel, datorită anumitor aspecte ale marketing-ului online, consumatorii pot să vadă acum oamenii din spatele afacerilor. Spre exemplu, prin intermediul articolelor, imaginilor și testimonialelor prezente într-un website, business-urile pot să dezvolte o relație mai apropiată cu clienții lor. De asemenea, marketing-ul în Social Media reprezintă o altă modalitate de umanizare a brand-ului. Cu ajutorul postărilor din acest mediu, o companie poate să-și descrie mai îndeaproape activitatea și să răspundă direct întrebărilor consumatorilor.

Personalizarea devine astfel un instrument puternic, iar beneficiile ei sunt confirmate de multiple studii și statistici. Astfel, conform Adobe, 85% dintre utilizatori au șanse mai mari să cumpere un produs dacă mesajele în legătură cu acesta sunt personalizate și sprijinite de o comunicare în rețelele sociale.

 

  1. Maximizarea transparenței

Înainte de instituirea predominanței marketing-ului digital și a informării din surse online relativ nelimitate, datele cu privire la produsele și serviciile companiilor erau restrânse. În contextul actual însă, înainte de a lua decizia de cumpărare, un consumator poate consulta, prin doar câteva click-uri, numeroase recenzii, articole de blog și forumuri de discuții. De aceea, organizațiile trebuie să-și maximizeze transparența, în caz contrar consecințele negative putând fi devastatoare pentru imaginea lor.

Mai mult, în condițiile în care persoanele au la dispoziție numeroase opțiuni, transparența este fundamentală și pentru menținerea loialității. Un exemplu bun în acest sens este cel referitor la produsele alimentare. Un studiu realizat de Label Insight arată că doar 12% dintre consumatori au încredere în datele de pe ambalaj (căutând mai multe informații în surse externe), deși majoritatea lor cred că brand-ul are obligația de a furniza aceste date.

Importanța menținerii transparenței și a comunicării deschise cu clienții este demonstrată de statistici. Astfel, conform studiului menționat anterior, 94% dintre consumatori aleg să rămână fideli unui brand care oferă transparență, în timp ce 73% dintre ei sunt dispuși să plătească mai mult pentru un serviciu sau produs dacă această condiție este îndeplinită.

 

Acestea reprezintă doar câteva dintre schimbările instituite de marketing-ul digital în lumea de afaceri. Navigarea în mediul online este cu siguranță una complexă, însă, apelând la o agenție de marketing digital, ea poate deveni nu doar mult mai ușoară, ci și mai productivă.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online. Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.