ecommerce covid

Digitalizarea și eCommerce-ul în era COVID

Efectele pandemiei de coronavirus au vizat nu doar viața cotidiană, ci ele s-au resimțit la nivelul fiecărei industrii și tehnologii. Ulterior șocului inițial, multe dintre sectoarele economice au suferit o disrupție majoră și pierderi considerabile. Spre deosebire de acestea însă, segmente precum eCommerce-ul și digitalizarea au înregistrat creșteri neprevăzute, dezvoltarea acestora accelerând puternic.

În contextul în care măsurile de lockdown s-au extins la nivelul fiecărei țări, atât companiile, cât și consumatorii au realizat tranziția în mediul digital. Astfel, cererea și oferta au crescut semnificativ în spațiul online. Conform unui raport realizat de Conferința Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare (UNCTAD) cota comerțului electronic raportat la operațiunile globale de retail a ajuns la 17% în 2020, de la 14% în 2019. Business-urile și consumatorii care au intrat în mediul digital au ajutat astfel la ameliorarea efectelor economice negative cauzate de pandemie.

Astfel, atât procentul persoanelor care au început să cumpere online, cât și cel al companiilor care și-au făcut disponibile produsele sau serviciile pe internet a crescut semnificativ. Este de așteptat ca aceste comportamente să continue și într-o eră post-COVID. Astfel, în obiectivul de menținere a competitivității în piață, digitalizarea nu mai reprezintă o simplă opțiune, ci devine o necesitate.

Pentru a rămâne relevante în noul mediu economic, companiile au fost nevoie să dezvolte noi strategii, care au la bază investiția puternică în canale online și în adoptarea tehnologică. Astfel, mare parte din manageri au recunoscut importanța strategică a acestora nu doar ca instrumente de dezvoltare a productivității, ci și ca elemente critice ale unei afaceri.

Rata de interacțiune a business-urilor cu consumatorii în mediul online a crescut semnificativ, la fel ca și numărul de canale utilizate în acest scop. Conform unui sondaj realizat de McKinsey, reprezentanții companiilor sunt de 3 ori mai dispuși să afirme acum că cel puțin 80% dintre interacțiunile lor cu consumatorii sunt realizate în digital.

Poate și mai semnificativă este rata cu care business-urile au dezvoltat canale de vânzare online pentru produsele sau serviciile lor. Desigur, procentul diferă în funcție de industrie, iar diferențele sunt mai vizibile nu între companiile B2B și B2C, ci raportat la tipurile de produse oferite. Spre exemplu, conform aceluiași sondaj realizat de McKinsey, organizațiile din industria auto sau a bunurilor de consum au raportat dezvoltări limitate în mediul digital. Spre deosebire din acestea, companiile din sănătate, finanțe și servicii au avut un avans considerabil.

Eforturile de digitalizare nu sunt nicăieri mai evidente decât în zona de eCommerce. Business-urile care operau deja online au încercat să dezvolte platformele lor pentru a se adapta cererii tot mai ridicate și diversității nevoilor consumatorilor. Pe de altă parte, firmele care nu aveau o prezență digitală s-au văzut nevoite să intre în acest mediu pentru a garanta menținerea unui nivel de competitivitate. Astfel, efectele pandemiei au putut fi observate cu claritate în creșterea semnificativă a achizițiilor pe internet, în ciuda dificultăților întâmpinate de business-uri în demersurile de a răspunde cererii clienților.

Mai mult, companiile au primit acum o imagine detaliată asupra beneficiilor pe care prezența în multiple canale (atât offline, cât și online) le poate oferi în desfășurarea activităților. Au fost astfel identificate noi modalități de generare a veniturilor, strategiile digitale fiind dezvoltate în jurul acestora. Indiferent de cursul viitor al pandemiei, trendurile de digitalizare și de adopție a tehnologiilor din această zonă se vor menține, business-urile realizând nu doar nevoia extinderii pe multiple canale, ci și potențialul financiar al mediului online.

Klain te poate ajuta să dezvolți o prezență optimă în online. Fie că vorbim de un website, o comunicare constantă în Social Media sau o strategie generală de comunicare, echipa noastră contribuie la succesul tău în mediul digital, cu rezultate tangibile pe termen mediu și lung. Contactează-ne acum pentru a afla mai multe despre serviciile noastre.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online. Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.