Key performance indicators isometric landing page

Soluții de măsurare a rezultatelor unei campanii

Cele mai bune campanii realizate în online se văd atunci când suntem persistenți în atingerea obiectivelor și atenți în măsurarea rezultatelor acestora. Pentru a avea campanii performante, care generează lead-uri, trebuie să ne asigurăm că există o măsurare constantă a rezultatelor. Acest lucru se poate face cu ajutorul mai multor tool-uri care oferă o acuratețe ridicată asupra parcursului și datelor obținute într-o anumită perioadă.

Iată câteva dintre soluțiile de măsurare a rezultatelor unei campanii din online:

  1. Google Analytics

Este unul dintre cele mai cunoscute tool-uri din mediul online, oferind o viziune globală asupra site-ului în care a fost implementat codul de tracking.

Cu ajutorul acestuia, poți măsura îndeaproape acțiuni precum:

  • Vizitatori în timp real: tool-ul îți permite să vezi în timp real ce caută vizitatorii la tine pe site, care sunt cele mai accesate pagini, modul în care aceștia au ajuns pe site, sursele, device-urile cu care au accesat fiecare pagină și timpul pe care îl petrec pe pagina respectivă.
  • Profilul utilizatorilor: un beneficiu important pe care ți-l oferă Google Analytics este faptul că poți să-ți creezi un profil real al clienților, în funcție de datele generate de acesta. Astfel, poți identifica clar care este avatarul clientului în funcție de segment de vârstă, sex, limbă, locația de unde a accesat site-ul, dispozitivul folosit și, poate mai important, interesele sale.
  • Comportamentul consumatorului: aici poți afla care sunt cele mai accesate pagini din site, care este timpul mediu petrecut pe fiecare pagină, bounce rate-ul, precum și numărul vizitatorilor unici și a celor care s-au întors pe site.
  • Sursa traficului: fie că vorbim de campanii plătite sau de un marketing organic, este necesar să identificăm sursa principală de trafic, pentru a crea strategii în jurul acesteia. În cadrul campaniilor de Google Ads, Analytics îți spune chiar și cuvintele care au adus conversii și procentul de atingere a goal-urilor.
  • Urmărirea conversiilor: odată ce am stabilit un obiectiv în Analytics, acesta poate fi urmărit îndeaproape, iar performanța sa poate fi măsurată cu exactitate. și măsurat. Mai mult, în cazul unui e-commerce, putem să aflăm mai multe detalii și informații despre comenzile efectuate de către utilizatori și alte goal-uri setate.

Pe lângă acestea, Analytics oferă și alte funcții care contribuie la urmărirea rezultatelor unei campanii din online.

 

  1. URL Builder

Este un instrument sugerat chiar și de Google pentru a facilita urmărirea campaniilor și implicit a conversiilor venite din online. Cu ajutorul parametrilor oferiți, poți să vezi sursa fiecărei conversii și mediul pe care a fost creată fiecare campanie. Acest cod se completează manual.

Acest instrument îți permite să adaugi cu ușurință parametrii campaniei la adresele URL, astfel încât să poți urmări campaniile personalizate în Google Analytics.

Exemplu: să presupunem că avem o campanie prin care oferim o reducere de 25% pentru cei care achiziționează serviciul nostru de online marketing. Astfel, vom completa câmpurile după cum urmează:

URL builder

 

  1. Funnel de vânzări – lead-uri generate

Poate printre cele mai importante metode de măsurare a rezultatelor unei campanii se află însuși funnel-ul de vânzare, el fiind principalul motor de generare a lead-urilor. Astfel, este necesare respectarea în mare a următorilor pași pentru definirea unui funnel relevant și eficient pentru companie:

  • Conștientizarea brandului: primul pas este acela de a crea awareness în jurul brandului și de a-l face cunoscut în rândul potențialilor clienți.
  • Familiaritatea cu acesta: atunci când potențialul client începe să fie familiar cu produsul sau serviciul comercializat și află mai multe despre el.
  • Stârnirea curiozității: este momentul în care clientul a oferit primele semne că este interesat de brand și decide că îi corespunde nevoilor și cerințelor sale.
  • Conversia: reprezintă finalizarea acțiunii de cumpărare a bunurilor comercializate, preferate de către clienți.
  • Experiența clienților: atât pe perioada de conversie, cât și după aceasta, trebuie să oferim o importanță deosebită experienței pe care clienții o au cu compania, dar și interacțiunii pe care o avem cu ei.
  • Loialitatea clienților: odată ce un consumator a devenit client, procesul nu se oprește, deoarece ne dorim ca acesta să rămână fidel pe termen lung

funnel

Odată măsurate rezultatele unei campanii, acestea trebuie optimizate în timp util, pentru a obține o performanță ridicată a acestora și pentru atingerea obiectivelor propuse.

 

  1. Platformele care contribuie la măsurarea campaniilor de email marketing

Pe lângă faptul că o astfel de platformă măsoară cu exactitate tot ce se întâmplă cu email-urile trimise, acestea au și scopul de a facilita tot procesul prin automatizare. Unul dintre cele mai cunoscute business-uri care facilitează serviciile de email marketing este MailChimp.

Cu ajutorul acestuia, poți avea o viziune de ansamblu asupra fiecărei campanii, măsurând astfel: rata de deschidere a email-urilor, rata de accesare a link-urilor din fiecare email, rata de dezabonare, dar și mulți alți parametrii. În plus, platforma îți pune la dispoziție template-uri pentru campanii, care facilitează și ușurează munca omului din spate.

 

  1. Sisteme de automatizare

Într-o eră digitală, în care toate companiile sunt prezente în online, apar tot mai multe sisteme de automatizare, care nu fac altceva decât să faciliteze munca persoanelor. Acestea contribuie la o mai bună funcționare a fiecărui tip de campanie, deoarece realizează o bună parte din task-urile repetitive ale angajaților.

După cum menționam anterior, este ideal să automatizăm o campanie de email marketing pentru ca toate mesajele să se trimită automat, iar nouă să ne revină doar partea de interpretare a rezultatelor. Un alt proces care poate fi automatizat este cel de vânzare, mai exact funnel-ul de vânzare, astfel încât să obținem prin acesta cele mai performante rezultate. Nici campaniile de PPC nu sunt de neglijat în acest caz, deoarece, într-o anumită măsură, și acestea pot fi automatizate.

Aceste sisteme de automatizare facilitează nu doar munca angajaților, ci contribuie la o viziune mult mai analitică asupra rezultatelor, oferind soluții de măsurare exacte și specifice.

 

  1. Landing page

Punctual, pentru a măsura fiecare rezultat al unei campanii, putem opta pentru crearea unui landing page. Astfel, toate rezultatele le vom obține cu ajutorul acestuia. Principalul avantaj al său e constituit de faptul că toate bannerele și mesajele vor duce în același loc, fără a se produce astfel o confuzie a paginilor.

Acuratețea cu care vom măsura rezultatele campaniilor va duce la o performanță mai mare, deoarece acestea pot fi optimizate în timp real. Scopul principal al unui landing page este acela de a converti, de a-l determina pe utilizator să realizeze o acțiune, aceasta fiind de regulă completarea unui formular sau generarea unei conversii.

Etichete

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *