Sursă foto: dreamstime.com

Caracteristicile unui conţinut bun. Partea IV

Am ajuns la penultima parte al acestui articol. Caracteristicile unui conținut bun sunt prezentate pentru ca noi, creatorii de conținut, să avem un ghid după care să ne orientăm atunci când vrem să scriem un text interesant și care să fie citit de utilizatorii noștri. În primele părți v-am povestit despre structură, relevanță și utilitate, credibilitate, actualitate și consistență și ușurința de găsire și scanabilitatea. Astăzi, continuăm cu simplitatea și cum să facem un text mai interesant.

  1. Simplu

Tot v-am povestit că un conținut bun trebuie să fie ușor de scanat pentru ca cititorii să poată fi acaparați prin simpla aruncare a unei priviri peste text. Tocmai pentru asta, conținutul trebuie să fie scurt și ușor de citit. Evident, aici nu intră articolele științifice sau cele care necesită documentare și o prezentare mai amplă. Aici vorbesc exclusiv de textele de prezentare și cele care se regăsesc pe site-urile web.

Pentru că niciodată nu știm cine ne citește textele, cuvintele folosite trebuie să fie simple, fără a utiliza cuvinte mai puțin cunoscute, jargonurile sau acronimele. Acestea se pot folosi doar dacă oferim și o explicație sau scriem către un public țintă care știm că este familiarizat cu un astfel de limbaj.

Nu trebuie să uităm că nu scriem pentru a impresiona, ci pentru a informa. Astfel că, trebuie să spunem exact ceea ce trebuie și să vorbim pe limba utilizatorilor.

Ca să ușurăm citirea, putem folosi liste, grafice, tabele sau să dăm exemple concrete. Este mult mai ușor și pentru noi să construim astfel un text și de multe ori este mult mai benefic pentru cititor o reprezentare grafică decât explicarea acestuia într-un text.

  1. Interesant

Dacă un conținut nu este interesant, nu îl va citi nimeni și acesta va pluti undeva pe fundul internetului :)Pentru a evita acest lucru, trebuie să avem grijă ca următoarele să se găsească în textul nostru (nu toate deodată și nici în fiecare text):

  • Titlu interesant – dacă cititorul nu găsește titlul interesant nu va continua niciodată să citească textul
  • Exemple și anecdote – pentru a explica ceva sau pentru a arăta utilitatea unui serviciu/produs cel mai ușor se poate face prin exemple. În funcție de tipul textului, putem insera și o anecdotă.
  • Infografice – este cel mai simplu mod de a crea un articol util, informativ și interesant. Tot ce este necesar este doar un pic de cercetare + un designer care să ne aranjeze atractiv textele și imaginile
  • Stilul de scris – fii direct și spune lucrurilor pe nume. Niciodată nu trebuie ocolit subiectul și construit povești plictisitoare în jurul unei teme

Te aștept pe site-ul Klain unde poți vizualiza serviciile pe care le oferim, printre care creare de conținut unic și relevant, implementare web, analiză, strategie, comunicare și promovare online. Pentru mai multe exemple te invit să parcurgi portofoliul nostru.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.